måndag, mars 20, 2006

Semifinaldatumen

Svenska Hockeyligans webbsida har jag gått bet när jag tidigare försökt få svar på när och hur och mot vem Färjestad ska spela i fortsättningen av SM-slutspelet. Men nu har de fått ordning på informationen...

De två bäst placerade lagen ska börja borta och det i grundserien bäst placerade laget (HV71) ska möta det semifinallag som placerade sig sämst i grundserien, vilket kan bli endera Luleå (om de spöar Linköping i två raka tisdag och torsdag) eller Färjestad (om LHC går till semi).

Men riktigt så lätt är det förstås inte, det ska säkert in hästar eller rockstars eller nåt annat trams i Scandinavium vid månadsskiftet, som ställer till det för indianerna i vanlig ordning.

Sen kan man ju säga att det saknas konsekvens när det gäller helgmatchernas starttider, helgmatcherna kan börja 15.15, 15.30 eller 16.00.

Dessutom verkar TV4 ha fått styra tiden för matchstart på ett helt unikt sätt från och med match nummer sex. Veckodagsmatcherna ska börja 20.00 (troligen för att det inte ska krocka med Anna Lindmarkers nyhetssäning, eller vad kan det vara?).

Den mest lättfattade infon finns på Göteborgs-posten, tack för det!

Semifinal 1:
Lördag 25 mars 16.00
- Frölunda-Linköping/Färjestad
- HV 71-Färjestad/Luleå

Semifinal 2:
Måndag 27 mars 19.00
- Linköping/Färjestad-Frölunda
- Färjestad/Luleå-HV 71

Semifinal 3:
Onsdag 29 mars 19.00
- Frölunda-Linköping/Färjestad
- HV 71-Färjestad/Luleå

Semifinal 4:
Fredag 31 mars 19.00
- Färjestad/Luleå-HV 71
Lördag 1 april 15.30
- Linköping/Färjestad-Frölunda

Ev semifinal 5:
Söndag 2 april 15.15
- Frölunda-Linköping/Färjestad
- HV 71-Färjestad/Luleå

Ev semifinal 6:
Tisdag 4 april kl 20.00:
- Linköping/Färjestad-Frölunda
- Färjestad/Luleå-HV 71

Ev semifinal 7:
Torsdag 6 april 20.00
- Frölunda-Linköping/Färjestad
- HV 71-Färjestad/Luleå

3 kommentarer:

kick ass sa...

yaddayadda
det löser sig till veckan ju

hejja lule!

Anonym sa...

hur gör jag om jag bor i en stad som inte säljer Quote, och verkligen vill ha den? jag menar supersci, då måste jag verkligen ha tidningen. (ja, jag är över tonåren, men en sucker för den sortens hiphop. 24 aril, en evighet!)

peace

Check Yourselfish sa...

Prenumerera är en bra lösning för dig tycker jag - fyra nr kostar 189 kr (jämfört med 236 i butik). Maila Lisa på lisa@quotemagazine.se vetja!

En annan lösning kan vara att köpa den från Press Stop på nätet, de lägger bara på 10 pix (mindre än portot) för att skicka hem den till dig (http://www.press-stop.se/kiosken/)

Håller med om Supersci, har hört i stort sett hela plattan och det är helt klart bra - även om det inte var riktigt vad jag hade förväntat. Hoppas du också gillar dem, för jag tycker verkligen att de förtjänar framgång efter så många års slit med grymma ep:s och produktioner åt andra.

shareknapp

Bookmark and Share