torsdag, mars 16, 2006

Jag vet, jag är omodern

Det är inte fasionabelt att se på teveserier på TV längre, det har man ju förstått.

Visst är det en grym känsla att riva av shrinkwrapen på en DVD-box och bänka sig i soffan och maratonmala så många avsnitt att det hinner bli mörkt och sen ljust igen, särskilt favoritserien 24 som ju höjer sig när man slipper de konstruerade cliffhängarna.

Men jag gillar att se på serier där de var tänkta att ses också. På TV. Och när TV4 är såpass snabba som de ändå är med den femte säsongen av 24 (USA har hunnit med 13 avsnitt och är därmed bara 4 veckor före oss svenskar) då klarar jag lätt av att konsumera serien som den presenteras. Det var värre när vi låg ett halvår, eller mer, efter amerikanerna. Då fick man köpa importboxar för uppåt 800 pix.

Det finns massor av sätt att shoppa DVD-boxar, men nästan inget sätt är billigt. Många skiter ju i själva inköpet och laddar ner alltihop i stället, men jag tycker inte att det är så sköj att kolla på varken filmer eller serier i 17"-skärmar och min laptop har ingen videoutgång (jävla snål-Rockparty, haha). Så jag låter nog de där åtta avsnitten ligga kvar på ftp:n...

Prisjämförelsesajter som Pricerunner och DVDPris.com kan förresten inte matcha ICA Kvantum i Västervik, där jag sprang på säsong 4 av 24 (som jag också tyckte fungerade att kolla på TV4) för 179 kr i söndags. Bra pris och nu är samlingen komplett igen!

Bra avsnitt igår av 24 (s5 ep5) förresten. Man går ju omkring och funderar på ifall Walt Cummings måste varit lika evil även under förra säsongen...

2 kommentarer:

Axel sa...

I love Google; här!

Check Yourselfish sa...

Alltså, kan du googla fram en sladd som går från usb:n eller externskärmskontakten in till TV:n?

shareknapp

Bookmark and Share