fredag, mars 31, 2006

Jag levde över och nu blir det Jkpng

Jag brottade mig igenom ännu en vecka och lever för att berätta om 'et. Hur jag gjorde det vet jag inte, för de kvällar som jag inte suttit kvar på jobbet efter nio på kvällen har jag somnat i soffan i samma tid av utmattning. Just nu hatar jag mitt jobb, men det går ju alltid upp och ner sånt där.

Ångesten jag fick av FBK:s usla onsdagsmatch är det enda som varit värre än PowerPoint-orgien jag tvingat mig igenom. Att Perra Johnsson inte hänger ut sina (usla) spelare offentligt när de gjort bort sig på samma sätt som Leffe Strömberg gjorde tycker jag är bra. Men jag förutsätter att Hållberg, Bull-Olsson och Frögren alla fick sina fiskar varma efter matchen och om Matte bara är frisk ikväll (hoppas!) ska vi väl slippa mer idioti från nummer 23 i det här slutspelet.

Det kommer att bli urkul att se Färjestad ikväll i Jönköping. Jag ska försöka tränga mig in på världens minsta och sämsta bortastå. Om jag kan förutspå något, så är det att FBK kommer att skjuta mycket, högt och hårt till skillnad från de två senaste matcherna. Allt under 40 skott i statistiken skulle förvåna mig. Snälla Höglund: visa att du KAN skjuta och dra med dig Prestberg av bara farten är du go...

Hagamannen och Expressen: Otto Sjöberg är en figur så vidrig att jag inte finner de rätta orden.

Först L80 i flera veckors tid, nu jag: Kommer inte på något som låter nog gott till lunch.

Senaste numret av Complex (som jag skrev om för några dagar sen) är förresten skräp rakt igenom. Ghostface Killahs stilgiude är det minst angelägna jag läst i hela mitt liv och i stort sett inget i blaskan är värt dina pengar. Varning.

Men Ghostface kan göra skivor. Har bara hunnit lyssna på "Fishscale" två gånger än, men det känns som att han nog aldrig tidigare har fått ihop en helhet så stabil som det här albumets. Och hur skulle det kunna misslyckas med MF Doom-bangers, flera Dilla-beats och maestro Pete Rock bakom mixerbordet på två låtar? Och tro det eller ej: Def Jam har lyckats ge Ghostface Killah ett albumomslag med (såvitt jag kan förstå) korrekt låtordning. Grattis!

Har förresten äntligen läst Hambergs krönika på Musikbyråns webbsida om Quotes trea. Åsikterna om typsnittet (och textstorleken) återkommer på många ställen, men design är väl som tur är ingen demokratifråga. En AD:s vision måste få kreativt spelrum och det sämsta man kan åstadkomma är en trycksak som ingen tycker någonting om.
"Sundsvallskvartetten Supersci släpper äntligen sin första fullängdare på den egna etiketten Flyphonic Phonogram under våren och Quotes utsände hade inte tid/kompetens/ork/välj-själv att skriva någon klatschig ingress så han funderar på att panikklippa in en fras från en av frågorna från intervjun."
Hehe. Usch, jag tycker ingresser är svårare att skriva än CV:ar. Och avsta-
vningar?

8 kommentarer:

kick ass sa...

kollat kalitzkis krönika?
är han den nye svenskläraret?

första dagen på jobbet fö.
det är break-träning på stora dans och jag sitter i fiket och hänger ööö jobbar. rätt skön tillvaro!

Check Yourselfish sa...

Klart jag läst krönikan, har dock inte snubblat över några pinsamma fel. Vad tänker du på?

Låter som ett soft jobb!

kick ass sa...

Ingen tokragg?
En slagskott?
Säkrer eller inte säker - (är det frågan eller? hehe)

Jag säger det igen, är han den nye svenskläraret?

Check Yourselfish sa...

Äschpäch, han är väl mänsklig. Jag vet att han behärskar svänska språket bättre än majoriteten av alla svenskar i media...

kick ass sa...

mycket mänsklig

men jag tror snart att jag gillar uttrycket 'ingen tokragg?' bättre än 'no not so much'

tack kalitzki för inspirationen

Anonym sa...

Smått pinsamma fel: att Atmospheres platta heter "You Can't imagine how much fun we're having", inte "You can't believe..." som du skriver. Om någon nu skulle vilja kolla upp bandet efter att ha läst intervjun.

Och såvitt jag vet heter deras skivbutik inte "Fifth Dimension".

Check Yourselfish sa...

Pinsamt var ordet.

Check Yourselfish sa...

Hade tänkt skriva ett längre svar om ideellt kvällsarbete, att jag gör så gott jag kan, vikten av fakta- och stavningskontroll kontra resursbrist och ett "Kul att du läser Quote!", men jag hann inte...

shareknapp

Bookmark and Share