tisdag, mars 07, 2006

Jag ler åt...

...en jävla massa grejer idag. Bland annat:

- Att ryktet helt plötsligt förra veckan säger att fenomenet Pete Doherty är iscensatt av Jimmy Cauty och Bill Drummond (ni vet: Universums roligaste popkonstanarkister, kända från bland annat KLF). Läs mer på den utmärkta the Jet Set Junta-bloggen.

- Fakumet att de elva fåglar från Västervik som massmedia inte hade koll på inte heller bar på fågelinfluensa.

- Att Snook, Svett & Tårar visst ramlade ända upp på plats 6 på tracks i lördags. Rätt åt dem! Rösta upp dem på förstaplatsen också vetja!

- Att Hultsfred lade några mill på sunkbandet The Strokes. Så kan det gå när man rör sig för mycket i Mediastockholm... (Det här leendet är lite snett.)

- Att Governor Andy fått ihop ett svängigt, livsbejakande och roligt album i "Som Salomos Spår". Och att Gilliam kallas för Pappa Gillis i bästa låten "Reggae Profil" är roligt så man kan dö!

- Att mina fadderelever från Högskolan i Kalmar är så enormt energiska, det smittar och helt plötsligt har jag lite energi på kontoret.

- Att Färjestad fick Modo i kvarten. Inte ens med Foppa, Näslund eller systrarna Sedin fick de ihop tillräckligt med kraft för att bryta ner FBK. Det går självklart inte i år heller, även om jag ser Salomonsson som Elitseriens allra bäste spelare. Jag ler också när jag tänker på hur mycket Perra Johnsson skiter i sin dialekt i TV (kolla alldeles i slutet på Hockeykväll från 6/3).

- Rockys diskussion om huruvida A Tribe Called Quest skulle eller inte skulle ha sett snö innan de spelade i Stockholm på 90-talet i dagens DN. Obe-jävla-talbart.

- SVT:s Patrik Hambergs fint matiga text om The Latin Kings, boken "Portafolio" och mytbildningen kring TLK (som jag har missat tills nu, du också?). Han säger många saker som är sanna där.

- Att solen skiner som den maffigaste sportlovsdrömmen utanför fönstret.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Hallå mannen.
Tänkte messa dig när jag läsate Rocky igår. Tribe-strippen var _riktigt_ rolig. Men den undslapp dig såklart inte. /Papa Mighty

Check Yourselfish sa...

Tjena Mangan!

Inte ens de dagar då jag bara hinner slita ut en Proviva Shot ur kylen och panikartat försöker få afron att lägga sig ner innan jag rusar till bilen - hoppar jag över Rocky i DN...

Har du sett Chewbacca-bloggen förresten? http://rrrrrrrrrrrrrnnnnnnnnnnhhhh.blogspot.com/

(Varning, den verkar innehålla nån slags spyshiit)

shareknapp

Bookmark and Share