måndag, mars 20, 2006

Helgen som gick

Tillbaka från ett vansinnigt vintrigt Värmland (när började Säffle tillhöra fjällvärlden som har tvåmetersdrivor av snö bredvid alla gator?) och även om hockey är ett av mina favoritintressen så kanske jag med facit i hand borde valt bort någon av de fem matcherna jag såg i helgen och prioriterat sömn i stället.

Vet inte riktigt hur unik jag är, men jag höll på riktigt på att gäspa käken ur led nyss. Ett ljudligt knak i kinden och sen kändes det för ett ögonblick som att jag inte skulle kunna stänga munnen igen.

Kvartsfinal numero 5 igår kväll blev en mycket loj match, där Modo såg på förhand slagna ut. Tur att man är Färjestadssupporter. Jobbigt nog för en FBK-fan var det dock de dåliga avslutens match, där en sån som exempelvis Höglund bara föste pucken mot en för dagen rätt lyckad Krizan. Skotträning grabbar? Rhodin tvåmålsskytt och dessutom ett snyggt målpass och flera bra chanser. Såg honom till och med få in en tackling, även om drället vid linjerna inte försvunnit helt. Välkommen tillbaka till Färjestad Totto, du har varit saknad hela säsongen. Hållberg, Hento och Jörgen bäst i övrigt, medan Patera, Wallin, Cevc, Freddan Eriksson och Pelle Prestberg börjar se SM-bra ut.

Jag skojade inte igår när jag skrev att jag hoppas på Frölunda i semifinal, framför HV71 - trots FBK:s usla facit mot indianerna i de senaste slutspelen. Fast å andra sidan skiter jag i vilket, Färjestad kan slå båda när motorn väl hackat igång på alla fyra cylindrarna.

Nileskärs P3 Soul igår var och är en klassiker. Tror knappt att jag nämnt karln här i min blogg någon gång, men believe you me - han är en av mina idoler. Första timmens reportage om Jazze Pha var intressant på det där "tack Mats för att du har den här bakgrundskunskapen som jag inte kan läsa mig till någon annanstans-viset". Har aldrig varit någon stor Pha-fan, men hans musik växer ju när kopplingen till Bar-Kays görs. Andra timmens Ghostface-repris (med nya Pete Rock-låten "Easy" inlagd i efterhand) är radiohistoria i den rätt outforskade genren där det gäller att få gangsters att både prata känslor och pang-pang. Jag är nog den siste Ghostface Killah-fantasten som inte laddat ner "Fishscale", Universal får jättegärna skicka en förhandskopia om de vill...

Princeskivan kom förresten fel, men ändå väldigt rätt. Lotti tackar extremt ödmjukt. Numer nummer tolv på listan och ny i sin lokala partistyrelse, om hon är för försynt för att skriva det på sin egen blogg...

Följetongen om Virserums konsthalls rätt att döpa sina utställningar till vad de önskar fortsätter på riksplanet. I morse var det debatt i SR P1 Morgon och Åkesson (vilket parti representerar han Lotti?) menade att utställningsnamnets värderingar gick emot hans egna och Regionförbundets i övrigt. Tillfågad vilka värderingar som menades kunde Regionförbundsordföranden inte svara. Telemans egen förklaring i P1 är årets roligaste radio, tamejfanken. Västerviks-Tidningen är nu konservativt indignerad, fnissframkallande nog.

Idag är det så betagande vackert utanför mitt kontorsfönster att jag känner att jag verkligen inte vill sluta jobba här när mitt vikariat går ut i slutet av maj. Och det kanske jag inte måste heller? Fick direkt på morgonen idag ett väldigt positivt jobbesked. Kan inte riktigt berätta vad det rör sig om än, men det är en trött OCH glad Fredde som gäspar vid datorn idag i alla fall.

Och mätt.

Vi firade AW som fyllde 60 förra veckan med att käka restaurangskolans trerätters till lunch idag. Måste nog sova middag nu...

4 kommentarer:

kick ass sa...

glömde jag berätta att det kändes som jag vrålade käken ur led på träningsmatchen som jag spelade långt bort i lindesberg på lördagen? precis efter matchen kunde jag inte tugga (ens en banan) och nu knakar käken varje gång jag semi-öppnar munnen..

överväger faktiskt att gå och få den röntgad.. tror du det behövs?

jag visste att vi är släkt men det här är ju fan kreepy..

gäspa lugnt!

Check Yourselfish sa...

Rubrik på En ding-ding världs löpsedel:

Syskonpar mystiskt urledgäspade, respektive -vrålade. Samma helg! Galna gapsjukan konstaterad.

Malin sa...

krsch

jag gäspade käken ur led i torsdags! Bakfull och jävlig, gapade i tre timmar innan jag tog mig till akuten, dreglande och jämrande. Så jähävla ont.

Check Yourselfish sa...

Oj!

Tokigt! Hoppas det gått över nu. Man blir lite nyfiken på vilka termer medicinarna använder i journalen...

"Patientens käkklavikel är partiellt dislokerad på vänster sida..."

shareknapp

Bookmark and Share