torsdag, mars 02, 2006

Frågor och påståenden

Några frågor:

Varför säger Bush [nu-cu-lear] om kärnklyvning? Och varför vågar ingen av hans pager korrigera honom?

Vilken TV-kväll är bäst, måndag (Kronprinsessan SVT 20.00, Prison Break TV3 21.00, Hockeykväll SVT 21.30, Vita Huset SVT 22.00, Veckans Nyheter Kanal 5 22.00) eller onsdag (Malmvägen TV5 20.00, My Name is Earl TV3 20.30, Lost TV4 21.00, 24 TV4 22.35)?

Fågelsjukan: kan vi spänna av lite? Mitt jobb har i 13 timmar bestått av att säga att alla myndigheter gör sitt jobb och att nyheter kommer att berättas så fort de uppstår. Varför, än en gång varför, kan inte media lita på det?

Hur mår Petter egentligen? Först avrättningspudeln med af Kleen i Sydsvenskan, sen Timbukgrejen i Metro... Visst har han spritt lite märkliga vibbar i media på sista tiden?

Och några påståenden:
Pettersbio
Smart drag ändå att låta Kellerman rita och Thorselius skriva hans nya biografi.

Jag gör en Foppapudel. Här och nu. Jag hade fel. Han spelade OS. Han var bra. Inte bäst, men bra. Fast jag tror att han hade ont så in i helvete.

Leif Pagrotsky – min favoritminister efter Anna Lindhs död – såg faktiskt helt overklig ut när han dansade med Forsberg på Medborgarplatsen i måndags.

Room Service-Mattias i Malmvägen är ett föredöme. Och det är Johnnie också.

Fågelinfluensan. Ett av de största pedagogiska problemen i vår tid. Tur att det inte är så farligt för människor...

Till alla som tror att jag ska vara i Stockholm på lördag kväll och läsa Quote #3 och dricka borsten, meddelas här och nu att så blir det inte. Sa kommunalrådet.

Nu har jag förresten stängt slutkorret med tryckeriet på min sista tidning den här gången, mitt i allt fågelbestyr. Skönt. Synd om jag inte kan unna mig den där after-worken som jag och jobbarkompisarna bokat upp oss på i morgon kväll. Jag är värd en öl och ett par till...

Saknar L80 lite.

9 kommentarer:

Misan sa...

Tjenare!

Har du fått fågelinfluensan eller varför kommer du inte på lördag? Jag hade ju stränga order från Mr Uggla att leverera 12" till dig, men det får vi ta nån annan gång.

Hör av dig när du är i stan! Skitfet blogg förresten!

Mis

kick ass sa...

Skön Rakim (vahettere)parafrasering(?)!

För övrigt känns det som det bara är jag som inte går i taket för att Petter gör ett femtielfte album..

Backa mig, någon!

BIG C sa...

BLOM!

BESVIKEN! BLOM! BESVIKEN!

Här hade man ju sparat ihop välförtjänta pengar för att bjuda BLOM på en öl imorgon. DJUPT BESVIKEN.

maja sa...

Fidel och jag säger: bu för kommunalrådet.

Check Yourselfish sa...

Nya order:

FÅGLARNA VAR FRISKA NÄR DE DOG (hur fan det nu hänger ihop).

Jag får åka till Sthlm. Fram med plånboken Clabbe och ta gärna med tolvan Mis!

Calle Fleur sa...

Det nya numret ser ju alldeles fantastiskt fint ut!

Big up!

Check Yourselfish sa...

Tack, jag är ju rätt oskyldig till omslaget men håller med: Det är ett konstverk.

ptrkhmbrg sa...

Har precis börjat läsa tidningen. Kommer säkert nån blandning av surt och positivt i nån krönika senare i veckan. Slug-intervjun får redan tummen upp i alla fall.

Men säg att ni tänker byta brödtexttypsnitt. Snälla.

Check Yourselfish sa...

Yo, tack för beröm och kommentarer!

Typsnittsfrågor får nog Jakob stå för. Jag har hört klagomålet förut - också på att det är för stor texthöjd, men tycker själv att formen i övrigt är så fet att jag inte tänker på det där...

shareknapp

Bookmark and Share