tisdag, februari 07, 2006

Flygbildskartor - det nya svart

Att slösurfa på jobbet är väl knappast något man är stolt över, men på utstämplad lunchtid skäms jag inte heller för det. Kolla in klippet från expressen.se nedan, särskilt kartbilden över norra Afghanistan.

För det första låtsas de att kartan är ritad av Dagbladet.no, men det tror jag knappast att Google Earth skulle ha hållit med om. För visst ser väl häftstiftet och flygbilden i övrigt väldigt bekant ut för oss Google Earth-nördar?

För det andra får man intrycket av att Google Earth skulle ha infört en helt ny symbol för "oroshärd", kreativt gjort av Dagbladet eller Expressen...

Och för det tredje ligger inte Valdemarsvik särskilt långt från Gamleby. Hoppas byn står kvar när jag kommer hem i kväl. Jag ska ju se på "Gilmore Girls" på femman klockan åtta.


Vad är förresten dealen med kanal 5:s nya program "Veckans Nyheter" med Henrik Schyffert? Först försöker de äggen tidsmässigt matcha "Vita Huset" i SVT eller "The Shield" i Canal+, en fajt som de förlorar i 100 fall av 100.

Sen hävdar de att reprisen för oss som aldrig i helsicke skulle få för oss att köpa två videoapparater går på fredag klockan 20.00. Men i kanal5:s egen fredagstablå har de lagt en sunkig Bond-film på den tiden. Wassup med det?

Och speaking of Expressen.se, där har Lindex senaste behåkampanj "We love boobs!" en av sina exponeringar. Samma kampanj som SL och deras reklamplatsuthyrare Clear Channel censurerat, för att ordet "boobs" skulle väcka för mycket anstöt. Tillåt mig gapflabba, men vem i hela kollektivtrafiken tycker att ordet boobs är förnedrande? Clear Channels republikanska och reaktionära ägarinflytande blandat med det plågsamt politiskt korrekta sossestyret i Stockholm är en lustig mix, minst sagt.

2 kommentarer:

kick ass sa...

haha
jag skrev just på min sida, om mig själv:

tycker, om mycket, och ofta


det stämmer rätt bra på dig..

Check Yourselfish sa...

Ja, jag tycker om rätt mycket saker. Stämmer. Tycker jag.

Sitter precis och funderar på vad jag tycker MEST om just nu för en krönika framöver.

shareknapp

Bookmark and Share