söndag, februari 12, 2006

Deadlinevecka - jag vill sooova.

Man ser på Check Yourselfishs bloggfrekvens när jag närmar mig deadline på endera Utkik på jobbet, eller Quote på fritiden. När båda tidningarna ska släppas SAMMA dag blir ju inte mer fritid över direkt och nu skulle jag behöva sova lite. Eller mycket. Snart.



Man blir ju inte direkt gladare när en av musikens giganter, producentgeniet (missbrukat ord, jag vet - men här kan ni inte säga emot) Jay-Dee, J Dilla (James Yancey för hans mor, som man tänker på just nu) dog igår. Hans leversjukdom (Lupus?) har varit ett finkänsligt samtalsämne inom hiphopen ett bra tag nu och dödsfallet kommer ju inte direkt som en chock för oss som har läst Matilda Egere-Coopers blogg "Waltzing Matilda" i november förra året...

Bland Dillabeatsen som jag aldrig kommer att glömma finns framför allt De La Souls "Much More" från galet underskattade "The Grind Date" och alla galet feta grejer han gjorde åt Common och A Tribe Called Quest på 90-talet som en del av the almighty Ummah. Fetman i beatsen på Jaylibskivan är väl värd en egen bloggpost bara den förstås...

Tack för allt, vila i frid och så vidare. Jag är och har varit ett fan så länge jag kan komma ihåg.

OS har börjat på TV, Zlatan gör mål igen och jag sitter med datorn i knäet. Dygnet runt.

Läste i Expressen idag att Petter har återanvänt Rusiaks allra finaste beat "Resume" från Sherlocks "Made To Measure". Bra idé att använda ett ännu bättre beat som var värt ett mycket bättre öde än den skivan drabbats av, jag menar - hur många har hört den?

Om ni någon gång tyckt att ni har full kläm på allt som gäller er arbetsplats - prova på den här uppgiften: Chefen ringer och frågar om du kan vara med på måndag morgon. Det kommer en delegation från Kenyas Röda Korset - regeringssanktionerat officiellt besök - och de ska få en genomgång om din arbetsplats, hemort, historia och framtid. På engelska. I 20 minuter. Klart jobbigare än jag först trodde. Och jag har inte tid med det. Just nu. Fasen.

Får nog sluta skriva nu. 9 minuter hade jag nog faktiskt inte över...












Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share