måndag, december 05, 2005

Ännu en deadlinevecka till ända

Nu har jag skrivit, kastat om, ställt över knäck, ändrat, panikbeställt nya texter, korrat, skrivit rubriker, bildexter och innehållsförteckning, ftp-at, korrat igen och slutligen pustat ut lite grand. Det kanske blir en tidning på lördag ändå.

Lunchen fick bli en McBacon de lux (dijonsenap på Donken!) med mjölk över datorn och jag vill bara gå hem. Men då ligger ju alla de arbetsuppgifter som fått stå åt sidan under de senaste veckornas superstress och luktar unket på skrivbordet. Det är bara att börja gräva. "Du är en dålig dålig människa" skriker skrivbordet, men vem fanken har någonsin brytt sig om vad ett skrivbord skrikit?

Så Fugees spelade på Hovet ändå? Gäsp. Vilket jävla Filthy-Lucre-projekt! Hur många var där egentligen?

Såg på damvolleyboll i helgen. Det var fränt och spännande på alla sätt, faktiskt. Man kan fråga sig varför går man inte går oftare på lokalidrott, men sen kommer man på vilka det var som gick på all lokalfotboll och -hockey när man själv spelade.

Alltså: Linda & Fadde & pokersnubben - var det bara en PR-aktivitet? Genialiskt, i så fall. Lyfter på hatten. Kvinnan i fråga är dock - helt oavsett PR-kupp eller velig hjärtesorg - lika genuin som sina tuttar.

7 kommentarer:

kick ass sa...

Tack för i helgen, det var jättemysigt och skönt att bara fika, slappa, spela spel och hänga!

Hahaha.. hmm du menar att det är de närmast sörjande som kollar på matcherna eller?

Vi har förresten två matcher kvar att spela mot Linköpingslaget så kanske kommer du att se en match till innan jag byter underlag till sand!

Check Yourselfish sa...

Tack själv, hoppas resan hem blev lite bättre med mp3-orna jag skickade med!

Nä, föräldrar och pojk- och flickvänner är ju helt normalt på läktarn, men det är ju de som liksom går på all lokal idrott som verkar lite halvskumma. Eller: get a life ungefär...

Mer Linköpingsresor blir det absolut! Kom an med datumen bara!

kick ass sa...

Hemresan kändes faktiskt tillåmä kort! Bäst är låtarna jag inte får säga att jag hört och rootsguldet!

Sant det där om de som alltid är på lokalsport, fast jag kan tycka att det är något fint lokalpatriotiskt över det också!

kick ass sa...

röd tråd!

på tal om de fina mp3orna, det blågula albumet och jiggaman så visade det sig att han hade födelsedag i söndags. jugga alltså.

Check Yourselfish sa...

Hur gammal är han då? Att han är rikare än mig vet jag, men är han äldre?

kick ass sa...

Hmm.. det vet jag inte..
var kan man ta reda på sånt?
är det inte en passande post på gossiping bitches? en ironisk grattis-jigga-post alltså..

Glömde förresten bort att hylla den bästabästa låten av alla trettielva jag fick på mp3spelaren, nämligen den fnissfrämjande George Bush don't like black people!

Varje gång den kommer till om när Georgie äntligen åkte ner till NO och bara "heeey" är jag redo att geniförklara Kanye

Check Yourselfish sa...

Det är dock The Legendary K.O. (eller K-Otix som de också heter) som gjort den låten/covern...

Den dök upp bara en vecka efter orkanen Katrina ramponerat New Orleans - snabbt jobbat!

Skrev en lång bloggpost om den där låten och om K-Otix i september (http://fredblom.blogspot.com/2005/09/k-otix-p-kanyes-tema.html)

shareknapp

Bookmark and Share