lördag, december 17, 2005

Lördagssoftning

Bra TV nu, Mary J Blige live från LA, nyss en dokumentär om Jiggas och Roots VH1-unplugged och ännu lite tidigare Zlatan med några hyfsade lyftningar mot asen i himmelsblåa tröjor. Såg ytterligare lite fotboll förut idag, när Christiano Ronaldo visade att ryktet om Manchester Uniteds död är betydligt överdrivet.

För alla andra som inte lyfter ett ex av Metro varje morgon, men vill läsa fanzine-redaktören Axel Björklunds rapport i gårdagens tidning från Fatmilk-, Juju- och shlookpartajet i New York OCH inte orkar försöka ta sig igenom det ogenomträngliga träsk av kodfel som Metros pedeäffer utgör kan klicka här (1 meg stor jpg).

Tänk: Jag kunde ha varit där, i stället för liggande i soffan med näsblod, sönderstressad och eländig. Men då hade jag ju missat en supersoft lördag i Norrköping. Köpte 7 julklappar på 55 minuter och sen kunde jag bara kolla på skivor och DVD-boxar (de hade den säsong av Vita Huset med Jimmy Smits och Alan Alda som SVT 24 just nu gör sitt bästa för att vi ska strunta i att titta på och som jag nog måste ha på box just därför) på Vaxkupan, sippa wayneskaffe och slutligen kolla lite fotboll över en burgare och bärs.

Och jag hade ju missat den softa kvällen vid dumburken, med miffostudenterna på våningen under som vanligt rökandes fet så att det luktar igenom golvbrädorna. Är det tecknet på ett gammalt hus om man inte bara känner röklukt, utan dessutom kan klura ut vilken sort av rökverk som nyttjas genom att bara sniffa i luften mellan lyorna?
















3 kommentarer:

Aks L sa...

Ang fanzine-grejen får jag nog delvis skylla mig själv. Var opretto nog att beskriva Quote som "ett överambitiöst fanzine", och Gelin verkar ha tagit mig på orden...

Check Yourselfish sa...

Äsch, det är en diss och ska tas som en diss oavsett vem som lagt upp bollen på straffpunkten. Om inte en tidning ägs av Hachette, Condé Nast eller Schibstedt så ska den väl hackas på, antar jag...

babybuns sa...

Quote = 2005 års bästa nyhet.

shareknapp

Bookmark and Share