tisdag, december 13, 2005

Bra TV på TV:n, inte DVD:n

Ingen jävel tittar ju på sina favoritserier när de sänds längre, det är ju nedladdning eller DVD-boxar som gäller för hela slanten. Det enda man ser på TV på TV:n är ju direktsänd sport och sånt som man egentligen inte nödvändigtvis vill se utan bara vilar kroppen och hjärnan till...

Jag tillhör den relativt lilla skara som faktiskt bryr sig hur det ska gå för Tony Almeida när TV4 sänder den fjärde säsongen av 24. Två avsnitt kvar (sänds ikväll!) och jag är som vanligt fast i CTU:s värld.

Det här är dock första gången som jag ser en hel säsong på TV, har aldrig orkat vänta på nästa avsnitt lika länge som TV4 trott att deras publik orkat och därför köpt DVD-boxarna. Men iår har fyran fattat galoppen och dyngat ut avsnitt lite här och var i ett rasande tempo. Det är ju normalt ett grepp som gör att man tappar bort sig, men just för 24 känns det som enda chansen att behålla det gastkramande greppet om publiken. Tack Knave, eller vem jag nu ska tacka för det.

Tack också för att jag lyckats behålla videon, trots L80s ihärdiga försök att bli av med reliken. Utan VHS skulle det inte gått att hänga med i 22 avsnitt, trots fina repriseringar...

Bra radio i datorn, inte (bara i) radion.
Michael Timm på P1:s Kulturnytt spyr en del rolig galla över julterrorn idag. Ladda ner hans tirad här(real) eller läs det i sin helhet här. Tack tomten, för Sveriges Radio.

1 kommentar:

Philip Olsson sa...

Jag har sett hela säsonger av serier innan det ens visats i någon svensk tvkanal, fan sjukt :S

Hur hamna jag här förresten? aja

shareknapp

Bookmark and Share