onsdag, oktober 12, 2005

Norda - Färjestads problem tidigt i oktober 2005

Lovade ju att jag skulle berätta vad som är Färjestads problem hittills i höst, när jag tittat på helgens onödigt oavgjorda match mot Leksand. Det var faktiskt inte så jäkla farligt illa i lördags, Lif kämpade på bra och Backlund i dalmasarnas mål hade en minst sagt bra eftermiddag. Sedan dess har ju dessutom vargarna från Värmland lustmördat Djurgården och kanske är det inte så stor fara på taket.

Fast det finns ju några problem, det gör det ju. Kommer ni ihåg vad jag skrev den 24 september om Peter Nordström?
"Min egen favorit i Färjestad - Peter Nordström - kan dock få det svårt är jag rädd. I förra årets slutspel såg han skakig ut mest hela tiden och jag tror att hans slitsamma spel har tagit ut sin rätt på kroppen. Nu har han redan slagit upp en muskelbristning i sidan och jag misstänker att han vilar in i november minst - så att det åtminstone finns en chans att rygg, höft och axlar håller ända till Tôrge i april."

Nu fick jag tyvärr rätt. Norda var i Stockholm idag och fick iofs lugnande besked på sin skiktröntgen, men blir ändå tvungen att rehabträna (på samma gym som syrran, ger jag mig fan på) - allra minst resten av hösten. Läs Färjestads egen nyhetstext här.

Zlatans lyftpass till Henke och en luftburen Henkes flygande volleylobb var just en grann avslutning på ett väl genomfört VM-kval. Nästa sommar har jag och TV:n en dejt, eller helst sju.

Ser det allra roligaste och elakaste South Park-avsnitt jag någonsin sett (del 6/2004 - The Jeffersons)) medan jag skriver det här. Det handlar om Mr. Jefferson - en Peter Pan-tokig fd. svart artist med ljus röst, sönderfallande ansikte och smak för unga pojkar. Polisens försök att bura in honom beror bara på "okunskap" upprepar en hysteriskt träffande animerad Jackson, förlåt Jefferson. Sångimitationerna i slutet skulle jag vilja ha som ringsignal, kan man fixa det?

Shiieet vad jag vill se De La Soul live på Scratch XXL i Göteborg på fredag! För er som aldrig sett Plug 1-2-3 live är det definitivt dags. De är L-I-V-E.

Ska snart göra en oktoberlista, med de fem bästa nya albumen. Gorillaz "Demon Dayz" är väl knappast ny längre, men den dröjer sig kvar i bilstereon av någon anledning. Tycker egentligen inte så mycket om skivor som ska försöka vara allt på en gång, resultatet blir oftast varken eller i stället. Men Gorillaz är roligt, annorlunda och svänger. Det räcker för nu, men jag är rädd att jag en gång kommer titta på CD:n med samma förundrade blick som jag idag ser på Ned's Atomic Dustbin, eller någon annan grupp som kändes roligt och annorlunda back in the day.










9 kommentarer:

Låtti sa...

Go to Gothenburg! så jag får mastra fjärrisen en hel helg själv, och göra av med de nyfunna stålarna under en västervikspromenad utan medföljande, uttråkat sällskap..

Mia sa...

Kommer du hit eller?? Själv har jag inte råd att gå men det hade varit kul att se dig senare i dimman :-)

Check Yourselfish sa...

Meh, du får ju inte missa DeLaSoul, dummer!

Jag har ju fått välsignelse ovan (inte från Gud, men väl från en söt söt tjej), så nu måste jag ju åka!

mia sa...

Yeeej! Fan oxå, jag vill ju oxå se!!!!!! Hmmm, ska inte Quote göra något på dom?

Check Yourselfish sa...

Mm, funtar på det. Ska undersöka möjligheterna. Då vet jag vem som fotar isf?

Mia sa...

ABSOLUT

kick ass sa...

tre jobbiga saker just nu
armarna, trött i dom
plånboken, den är tom
de la soul på fredag, jag missar

Check Yourselfish sa...

Plåster på syster-som-det-är-synd-om: jag kan bränna en cd med en DeLaSoulkonsert från 1996 som äger universum till dig (ihop med den övriga cd-produktionen jg planerat åt dig).

kick ass sa...

du är bäst!
det skulle faktiskt hjälpa lit.. massor!

shareknapp

Bookmark and Share