tisdag, oktober 04, 2005

Jeppe min vän

Det här handlar om min 7*16 år gamle vän Jeppe. Han var roligare än alla avsnitt av Seinfeld, Curb och Office lagda efter varandra och han var tuffare än Stefan Schwartz, Biggie och Silvio i Sopranos kombinerade. Han förflyttade sig snabbare än Silverpilen och han åt med mer tempo än till och med Janne Stala.

Jeppe visste jag alltid, ALLTID, var jag hade och jag tror att han är den som fått mig att känna mig behövd, omtyckt och respekterad mest av alla jag någonsin känt, även om det intellektuella utbytet kanske hade en del övrigt att önska.

Han har varit hängig ett tag nu och det var inte roligt att se honom lida i söndags, men allra tråkigast var det förstås för honom. För första gången någonsin orkade han inte ens hälsa när jag dök upp. En normal hälsningsceremoni kan ju hålla på i 35 minuter, så det var ovant och såklart väldigt illavarslande.

Nu finns han inte längre. Sedan i söndags eftermiddag viftar han på svansen och jagar drömtikar någon helt annanstans. Åldern tar alltid ut sin rätt till slut och jag borde väl inte sitta med tårar i ögonvrån, men det gör jag likafullt.

Jag saknar dig Jeppe. Tack för sällskapet och energin du gav både mig och alla andra du träffade. Du var bäst.

2 kommentarer:

kick ass sa...

välkomstbuggen!
sättet han visade att han kände igen mammas saab redan nere på götavägen!
hur söt och förnärmad han var/blev när han skulle moppsa sig mot johanna (största hästen i stallet!) och hon bara sänkte huvudet och tittade på honom!
långpromenaderna mitt i natten!
när han var liten och man inte kunde säga gå ut, åka landet eller godis utan att koda det till rövarspråk
plus allt annat

lätt bäst i världen
det bara är så

Check Yourselfish sa...

Aah shit, du har så rätt!

Innan han blev döv hade han ju sjuk ordförståelse. Det hade jag nästan glömt. Vi blev gaganansaskaka babarara papå rövarspråket...

Och dansen vid hälsningen är världsunik: Hund svänger på bak snabbt från sida till sida i 20 minuter. Så gulligt att man dånar.

shareknapp

Bookmark and Share