fredag, oktober 07, 2005

Håkan Durmér in the motherfuckin house!

Hakdu har tagit tag i boken om TLK, Portafolio, i dagens Gävle Dagblad (se recensionen här). Har inte läst boken själv, men det kanske kan vänta lite grand nu när Hultsfreds eminente webbredaktör har gett oss the lowdown.

The Latin Kings, som jag själv har ett lite problematiskt förhållande till, är och förblir en centralpunkt i svensk rap och den där boken måste man ju förstås ha. Men om man som jag har alla deras skivor (Mecka-tejpen!) och tycker att ohitsen är bättre än hitsen i många fall, så kan de kanske kvitta med den där best of-skivan.

Rykten gör gällande att Dogge från och med nu ska sluta rappa och att bröderna Chepe & Salla (OCH Masse, gissar jag) ska fortsätta på egen hand med musik och andra MC:s. Ingen dum idé, för även om Doggelito har sina poänger och är bra live, så har aldrig ett Sallabeat låtit så sjukt som när andra rappare rullat på det. Tänk "Dom vilka idioter" med MBMA...

Har ni missat Kjell Häglunds och Alexandra Pascalidous sköna debatt om spökskriverier på Dagens media (starta här vetja!), så är det dags att läsa ikapp. Häglunds tes om "kändiskolumnistiken" är intressant för att inte säga årets krönikateori. Undrar om det är Håkan Durmér han hittat på GD.se förresten ("Däremot upptäckte jag bloggvägen nyss en sensationell ung Gefle Dagblad-krönikör")? Hoppas att Stockholmsmedierna inser hur jävla begåvad han är snart!

3 kommentarer:

Paulo sa...

Paulo loves "Blogs when I'm mad and needs to unwind." Oh, and "om man som jag har alla deras skivor." Yay!

~Paulo

Patrik Hamberg sa...

Jag tycker tyvärr att TLK-bion inte säger särskilt mycket nytt utöver det vi redan fått i "Mikrofonkåt". Strages penna är skarpare än Rooneys. Men mer om det där i veckan.

Undrar om GD:s andre krönikör Fredrik Nilsson är den gamle Topp40-bekantingen FBN aka DiLeva2? Honom var det längesen jag hade kontakt med.

Check Yourselfish sa...

OK, du har alltså läst den.

Undrar förresten om Pascalidous (stavningen Håkis!) 25-åriga spökskrivare skrivit även TLK-texten?

Och undrar vilken faktakollare på GD som inte heller kan stava till Marimbas efternamn (Roney med ett o). Det felet gör väl inte SVT va?

Fredrik B Nilsson hade jag ett enormt meningslöst bråk med när jag jobbade på K103 Göteborgs studentradio. Jag sammanställde topplistor och skickade till topp40 och lackade ur på att han alltid alltid ändrade alla ord i alla låt- och skivtitlar till versaler...

Snacka om flummigt bråk.

shareknapp

Bookmark and Share