måndag, oktober 03, 2005

Gå hemma och dra

Var "mellan jobb" för ett tag sen och gick mest hemma och skrotade på dagarna. Det blev lite ideellt skrivande (hej A-kassan! Lovar - tog inget betalt!) och dessutom studerade jag ju drygt halvtid (vad är 15 veckors studier på en termin?) på Berghs, men mest gick jag hemma och skrotade.

Tog ledigt halva dagen idag för att skriva ikapp lite Quoteartiklar, men fick mest en skön feeling av att gå hemma och skrota. Ska jag säga upp mig så jag får gå hemma och skrota lite mer?

(Hej igen a-kassan! Nej, jag skämtar bara.)

Upptäckte (när jag omkollade första säsongen igår) att musikläggaren i Entourage hade den enormt goda smaken att använda fjolårets bästa låt "Ghetto Pop Life" med Jemini & Dangermousei andra avsnittet - när Turtle, Johnny Drama och Eric sitter i green room på Jimmy Kimmel-show. Shit vad rolig Jeremy Piven är som agenten Ari the shark!

Två avsnitt in i fjärde 24 är det en nytändning som heter duga för Keifer Sutherland och gänget. Men är det inte lite - ööh - islamofobiskt (igen)?

Har äntligen fått se Färjestad iår och här är analysen ni behöver:
- Rickard Wallin kommer virvla in mål efter mål.
- Jesper Mattsson är till och med bättre än när han dominerade i Mif.
- Per Ledin är ett geni på att retas och han är inte rädd för fan själv (eller Per Styf).
- Christopher Heino-Lindberg är nästa NHL-målvaktsexport från Elitserien.
- Jörgen Jönsson har alltid kunnat de fula små små knepen i närkamperna, men nu är det Loob/Foppa-klass på tjuvnypen. Ren världsklass!
- Matte Johansson är bäst hittills i år. Full kontroll på grejerna!
- Typsnitten på tröjryggarnas namn är fult och oläsligt.
- Alanko håller troligen Grönvall-klass som vi hoppades.
- Frögren ser därmot skakig ut. Liksom Robin och Hamr. Backkris på gång?
- Hamr gjorde dock EN mycket snygg undanmanöver när han undvek en tackling i egen zon och därmed skapde en chans framåt mot Timrå.
- Emil Kåberg undvek också tacklingar och skapade farligheter därmed. Vänta, jag måste fundera på om jag verkligen såg rätt. Jo han UNDVEK alltså en tackling. Har ni kryssat färdigt i taket, så fortsätter vi...
- Prestberg har lite fart på rören och kanske kan han funka i sin nya omgivning...
- Pelle Bäcker drev in i zonen OCH sköt halvfarligt inte mindre än två gånger mot Timrå. Därmed bättre än på hela förra säsongen på bara en match?
- Micke Johansson och BullOlsson kommer klara sig fint.
- Norda saknas oss!

Såg ni förresten att Foppa håller FBK som landets bästa lag i år i dagens Expressen? Smart kille det där.

Kul förresten att kusin Linda fick ett personligt lyckönskningstelegram från "Christopher Heino-Lindberg, Rami Alanko, Robin Jonsson, Stefan Erkgärds, Martin Thelander, Jesper Mattsson..." dvs alla spelarna i Färjestads A-trupp i tröjnummerordning uppläst på bröllopsfesten i lördags...




5 kommentarer:

Mr G sa...

Frööööööööööööööluuundaaaaaaa!!!!

nuff said

Check Yourselfish sa...

Ducka Tommy Salo!!!

Patrik Hamberg sa...

Ah. Nytt nummer av Quote. Trevligt. Glömde komma med feedback som jag lovade Klas. Fast du hade säkert inte gillat mitt förslag att steka recensionsdelen. Det var otroligt befriande att läsa en tidning utan.

Annars ska jag se till att komma in i lila-hallen under hösten. Bara fotbolssäsongen slutar väl så att jag kan fokusera på annat.

Check Yourselfish sa...

Hehe, tror faktiskt att du sa att det var skönt att slippa recensionsdelen på backstage i Hultsfred i somras (om det nu var du jag pratade med om det här, osäker på grund av onödigt ölintag och allmän ysterhet. Var du där?).

Jag kan själv tycka att den typ av tidning som vi gör - en slags intervjubok egentligen - klarar sig bättre utan recensioner (ja, vi har sneglat en del på Waxpoetics).

Men sen kände vi att tidningen därmed saknar aktualitet alltför mycket och att recensioner kan vara ett sätt att åtgärda det. Så vi provar, med en form och inriktning som känns fräsch och lite oprövad, rent av.

Klart du måste åka till LLA, men min egen hemmahall är nog snarare Cloetta Center med Linköping bara 45 minuter bort.

Det är inte så mycket elithockey i Malmö nu förstås och ingen är mer glad över det än jag. Såren efter Percys fullständiga åderlåtning av Färjestad på 80-talet - då Pekka, Lusth, Rydmark, Svanberg, Peter Andersson och gud vet vilka försvann med oskattade svartbyggedollars lysande i ögonen - läker nog aldrig...

Patrik Hamberg sa...

Haha. Det där låter faktiskt lite bekant, men jag var nog inte helt i vid mina sinnes fulla bruk under hela fesitvalen...

Aktualitet är överskattat. Särskilt när man kommer med så få som fyra nummer per år. Men det ska bli spännande att se vad ni hittat på.

shareknapp

Bookmark and Share