onsdag, oktober 05, 2005

Bra nyheter och tokig reklam

Tog ytterligare en halvdag ledigt och har sprutat ur mig lite mer texter. Det ä-r skönt att sitta hemma på dan, måste nog starta den där firman hemifrån sen.

Dagens bästa nyhet kan vara att Canal + till slut tog hem hela NHL-säsongen. Premiär i natt med Philadelfia Flyers mot NY Rangers. Det snackas bara om Foppa hit och Foppa dit. Frågan om Henke får stå i Rangers är minst lika intressant!

Har ni sett OLW:s nya chipsreklam där potäterna slåss och flyr när chipsjägarna kommer? Klicka på företagsnamnet i förra meningen för att se alltihop. Snacka om kreativt lyckad reklambyråfylla! Det är så dumt att det är bra.

Har läst flera proffstyckare om elitseriedomaren Ulf Rönnmarks jobb på Expekt, men ingen har ju fattat vad han egentligen har för uppsåt. Självklart har han tagit jobbet, med fullt stöd från domarfacket, för att skynda på införandet av proffsdomare. Klart att han inte är så dum att han tror att det inte spelar någon roll om han både jobbar på ett oddsföretag och är domare samtidigt. Men det kan ju bara hända i ett land där domare i högsta divisionen måste jobba dagtid för att klara sig ekonomiskt. Helt otroligt att inte skribenter med lön för sina åsikter inser hur smart Rönnmark är!

Jag har fått en platta med Little Brother från Warner som jag håller på att bli vansinnig på. Utan att avslöja för mycket av mina åsikter om skivan (köp Quote i slutet av månaden!) så kan jag åtminstone säga att det är mer än irriterande att den vattenmärkta och kopieringsskyddade CD:n bara går att spela i bilstereon.




3 kommentarer:

Mia sa...

Hahaha! Fan vilken störd reklamkampanj! Lagom flummig.....

Check Yourselfish sa...

Johan Rheborg i Killinggänget verkar vara både skådis och regissör. Det förklarar ju en del...

Check Yourselfish sa...

Den här filmen har jag inte sett på TV än...

shareknapp

Bookmark and Share