söndag, september 25, 2005

Strax börjar 24!

För första gången någonsin har jag inte köpt 24 på DVD-box innan serien börjar på TV4, det har varit lite för många andra serier som vi måst köpa först.

En sak som ska bli alldels extra skönt är att Kim Bauer är borta (för det är hon väl?) från den fjärde säsongen. Då kan man slippa både de überkorkade bimboblunders hon strödde runt sig i de två första serierna OCH det obegripligt icketrovärdiga i att hon helt plötsligt skulle vara en fullfjädrad terroristbekämpare i den tredje årgången.

Hon har - tycker jag det känts som - hängt i seriens centrum mest som ögonfägnad. Enda plumpen i hela 24-protokollet, i min bok.

TV4:s andra nya serie ikväll, Medicinmannen med Persbrant i huvudrollen förstördes för övrigt i mångt och mycket av exakt samma sak som Elisha Cuthberts rollfigur ständigt ställde till med. Inte ens ett mycket korkat mellanstadieyngel spolar i toaletten när det finns tjyvar i huset...

Hoppas att Jack Bauer är lika vansinnigt hård och motsträvigt smartast som han brukar. För även om "Lost", "The Wire", "Curb...", "Entourage", "Sopranos" och "Vita Huset" alla är enorma serier - är jag 24-fantast, innerst inne.

2 kommentarer:

Robert sa...

Fast Entourage är väl ändå fortfarande det underbaraste? Gang Starrs bästa "Work" som bakgrundsmusik när rika pojkar går runt på shoppinghumör i en Bentley-salong. Kan det bli härligare?

Check Yourselfish sa...

Ja robert, som reklamfilm för ett slappt liv med för mycket fritid och pengar är Entourage oöverträffat.

Men om man vill skapa TV som får mig att stå i soffan och skrika då tror jag 24 är svårslaget. Även om det inte varit speciellt bra soundtrack sedan första säsongen då Refused "New Noise" dök upp...

shareknapp

Bookmark and Share