onsdag, september 07, 2005

Sex and the city for lads

Canal+ körde äntligen sina två premiäravsnitt av Entourage idag och det blev nästan lika mycket jubel i soffan som Zlatans helt sjukt snygga bortamål mot Ungern.

Entourage är alltså serien som exekutivproducerats av (och ryktas baseras på) Marky Mark Wahlberg. Den populärkulturintresserade person av manskön under 40 som inte skulle vilja hänga i lyxvillan med alla flippren eller helt enkelt vara en av Vince, Turtle, E eller Drama i serien räcker upp en hand?

Eller kanske inte Drama förresten. Loserbrorsan är nog inte kul att vara. Varken för Drama eller skådisen Kevin Dillon - själv loserbrolla till Matt Dillon, från bland mycket annat världens coolaste film - Ted Demmes (RIP!) "Beautiful Girls" från '96.

I första och andra avsnittet flashar både Mark Wahlberg och Jessica Alba förbi som sig själva och serien är very very meta. Så meta att man undrar om Marky Mark var den som tog Britneys oskuld?

Jeremy Piven som agenten Ari, Kevin Dillon och söta Samarie Armstrong från OC (bilden!) är skådisar som övertygar och musiken (Gang Starr! Luda! Jigga!) vore värd tittande bara den. Entourage är egentligen inget annat än Sex and the City för män och jag kommer inte att missa ett avsnitt.

Jag känner att jag måste ägna en hel post åt Ted Demme nån dag. Vi snackar om mannen som gav oss Yo! MTV Raps, Denis Learys fantastiska svartvita tokspel på MTV under tidigt 90-tal och till och med regi på ett avsnitt av världens bästa TV-deckare - Homicide: Life on the Street, bland mycket annat. Och allt det under sitt alldeles för korta liv som inte ens blev 40 år långt på grund av lite för frikostigt koksbruk.




5 kommentarer:

Mia sa...

Jag vill oxå se!!!!! Jävla canal +! Kanske dags att skaffa....

Check Yourselfish sa...

Jag fick shoppingmani och köpte hela skiten på DVD, så du kan få låna den när vi tittat klart!

(Hej Lotti, tänkte berätta en grej: Jag har shoppat lite...)

Mia sa...

JA!!!!!! Fan vad grymt! Holla!

Låtti sa...

hahaha.. det där var droppen, nu spärrar jag ditt konto *klick klick*

Check Yourselfish sa...

Vänta, känner igen något i Arvidssons artikel här:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2219&a=461188&previousRenderType=6

OK, att serien är meta kanske jag inte påstod först.

Inte heller att Kevin Dillon spelar en roll han mycket väl kan känna igen.

Men min rubriks slutsats kommer visst också med i artikeln.

Undrar om det bara är jag som tänker på Britney dock, när det är en stackars sångerska som "vill spara sig"...

shareknapp

Bookmark and Share