onsdag, september 21, 2005

Nigo! På Def Jam? Med Ad-Rock?

Vad är Teriyaki Boyz?


Vill höra nu.

Har alltid trott att Mattesupreme haft rätt när han kallat Bosse Ringholm för retoriskt invalid, men när Ringholm pratar privat i TV4 har han både poäng OCH korrekt meningsbyggnad. Jag tycker han har helrätt när han sågar en snut som lägger ner timtal i utredningsarbete, istället för att bara hämta de illegala spelmaskinerna och bura in snabbköps- och restauranginnehavarna som handhar dem.

Måste erkänna att årets elitseriespelarbesättning i ishockey inte ser särskilt spännande ut. Bara Färjestad, Leksand och Frölunda ser ut som elitserielag, resten påminner om vilken Oskarshamnstrupp som helst. Misstänker att ni är flera som vill låta mig käka upp det där fram i april, men jag tror inte risken är särskilt stor.

Fugees på Hovet i Sthlm den tredje december? EMA har skitit ner sig igen (tänk Em&Fiddy, tänk the Game) - om inte Maloney o co vet saker om flyktinglägrets skivutgivning som varken vi eller bandets eget skivbolag känner till. Utan ny hitsingel säljer de inte 10.000 plåtar. Dagens lektion från magister Blom.

Har slentriandissat min Hangar 18-skiva (med den underbara titeln "The Multi-Platinum Debut Album") sen Def Jux gav ut den för ett år sedan, men kastade till slut in den i spelaren i helgen. Allt är inte bra - en del är inte ens lyssningsbart - men "Hangar 18 and the temple of Doom" och Rock the bells-pastischen "Saved by the beezy" är så där avigt whiteboy oflowigt flowiga att man headnoddar oavsett om man vill eller inte.

Kate Moss sniffar visst koks kom H&M på, så hon fick sparken. Hallå? Hon dejtar Pete Doherty! Hon är supermodell! Hon partajar varenda kväll! Hon är smal som en pinne! Är det någon på Hennes & Mauritz som intresserar sig för populärkultur över huvudtaget? Det måste vara något jag inte fattar, men jag bor ju lite bredvid här i Gamleby.

Höll på att kasta mig ut i en slags kvällstidningskritisk text om det märkliga i att Expressen gör en artikel med en rubrik i stil med "TV4 visar Paradise Hotel-deltagarna nakna mot deras vilja" och ackompanjerar den indignerade artikeln med - wait for it - smygtagna nakenbilder på Paradise Hotel-deltagare, från TV4. Men den iakttagelsen är ju så gammal att... Nä, jag orkar inte.

Lika tråkig är ju Aftonbladets fråga huruvida det är synd om Natacha Peyre, för att hon tycker att TV4 filmar hennes tuttar mer än hennes hjärna i samma serie. Jag tar på mig en skjorta och kavaj och lämnar kicksen och DVSG-tishan hemma om jag vill öka mina chanser att bli tagen på allvar bland chefer och slipsnissar. Hon tar på sig en fyra storlekar för liten bikini över larvigt oversajzade sillisar och undrar varför hon får bimbostämpel. Och nej - jag jag tycker inte att det är bra att det är så, men vem orkar bli förvånad?

Har spurtat igenom ännu en sjuk deadlinevecka på jobbet och behöver nog sova igen gårdagens nattarbete nu. Så det blir nog inte varken Lost, OC, Entourage eller Barca vs. Valencia på TV:n.




10 kommentarer:

Anonym sa...

Men Fredrik, är du inte klar med Entourage ännu???? Vill låna ju! Du får två veckor på dig, sen dyker jag nog upp där nere :-)
/mia

Check Yourselfish sa...

Om två veckor är jag jätteklar med Vince Chase och hans vänner...

Kul med lite miabesök!

kick ass sa...

på nåt vis känns det extra fint att ha råhajpat teriyaki (över lag) hela sommaren nu..

ilmari förresten
visst läser man illmarig?

Check Yourselfish sa...

Japrap är höstens trend tror jag. Giant Panda släpper in sin Japan på flera låtar. Det låter gulligt.

Tycker iofs MC Ilmari det låter mer lettiskt än japanskt. Tänk Malmös kommunalråd och kommunförbundets ordförande Ilmar Reepalu.

Eller mer som ett hiphoppig version av Marit Bergmans gamla skribentjag från Darlningtiden, Liv-Marit? Licenced to Ill, Ill Communuication, IllBill, Ill-Marit?

kick ass sa...

mycket bra spånat!
är du copywriter eller?



jag försöker ju finna röda trådar i allt nu för tiden
det går så där med den här nyhetsartikeln
http://www.farjestadsbk.se/showPage.asp?PID=405940864&Temp=0

först är man lite ledsen för att souray inte ska "skriva" några mer knäppa brev
sen är man bara förundrad
heino-lindberg, rappare vid 15, ser ut som en ung keanu reeves?

var är den röda tråden?

!!!

Check Yourselfish sa...

What? Har du inte läst mitt inlägg om firma Souray/Stubbs och MC Heino-Lindberg i FBK-forumet?

kick ass sa...

orka läsa i det forumet!

kom tillbaka när det blir slutspelsmustascher! =D


..det hade jag alltså inte..

Check Yourselfish sa...

OK, jag tar tag i målvaktsrapparfrågan nu. Ska presentera scoopet i en blogg nära dig snart.

kick ass sa...

mkay!

och du vet väl att anytime du vill ha skvaller om var fotbollsfru.. f'låt hockeyfruarna köper sina kläder eller hur många kaffekoppar en höglundsk kropp tål från melkers är det bara att holla at your sis!

Check Yourselfish sa...

"Members of popular hip hop groups Rip Slyme and m-flo are to team up with fashion designer Nigo (33) to make their recording debut in the US. Ryo-Z (31) and Ilmari (30) from Rip Slyme, m-flo vocalist Verbal, Kaze no Hito's MC Wise, and Nigo as DJ will make up the 5-man unit Teriyaki Boyz. They will release their debut album "Beef or Chicken" on Def Jam Recordings on November 16.

Nigo is best known for the A Bathing Ape street fashion brand, which has a huge cult following. He is a friend of Def Jam artist Jay-Z, and got the idea of putting the group together this summer.

The album also has a stellar lineup on the production side, with Japan's Cornelius alongside Grammy Award winners the Neptunes, Ad Rock of the Beastie Boys, French artists Daft Punk, and DJ Shadow. The group will hold a launch party in New York and play live dates in five cities towards the end of the year.

There are no plans for the members to continue as a group after that."

Tack Mats för infon!

Styr era sökmotorer mot en låt med titeln "Kamikaze 108", producerad av Josh Davis (act like you know) tills plattan kommer i november.

shareknapp

Bookmark and Share