måndag, september 19, 2005

Måndag hela veckan

Ölme för FAAN!? Och Sellas miss? Tänker inte klaga på linjemannen.

Några totalidioter på whoa efterlyser objektiva recensioner. Då ska alltså en politbyrå i sin outgrundliga vishet och med hiphopens alla stelbenta och bakåtsträvande regler bedöma skivor på samma sätt som studierektorn och J. Evans Pritchard-boken "Measuring Poetry" förespråkar i "Dead Poets Society"? Kapten Keating i Robin Williams tolkning kämpar till sista striden mot att m-ä-t-a poesi och likadant gör jag i mina recensioner - både här och i Quote.


En recension är aldrig och ska inte vara objektiv, alla kommer med egna uppfattningar och inget facit existerar. Jag begär inte att ni ska ställa er på skolbänkarna i hyllning till motståndet mot objektiva rapmätningar, men ni kan ju skita i att läsa bloggen om ni inte gillar det jag skriver.

927 sidvisningar sedan första september (där mina egna är borträknade i den smarta statcounter) visar ju ändå på visst intresse. För en blogg skriven av en radhuskille som försöker vara ghetto, eller vad jag läste, är det ju rätt bra jobbat. Hehe.

5 kommentarer:

Kal Ström sa...

O Captain! My captain!

babybuns sa...

Jag är vidvinkelobjektiv. ha ha.

Vem f**n tror att det skall kunna finnas objektivitet i bedömningar? Då skulle väl endast recensioner av navelskådande hifi-pedant-band (typ symfonirock) få bra recensioner. Eller klassisk musik som skall vara så bra och intellektuell. Eller är det också att vara subjektiv, att vara smart? Nej, MER åsikter åt folket så man vet vem man skall liera sig med och inte. Vem man kan lita på och vem som är ointressant.

Det är ju därför som blog-fenomenet funkar och man ser fram emot recensioner av sina favvo-recensenter. Man kan lita på att det levereras liksom.

/B-buns

Check Yourselfish sa...

Linköpingshiphoparn med huvudet på spiken som vanligt. Kvantifierad och färdigmätt musik - inte en ton fel och tråkigare än torkande väggfärg.

Och Ström, stående på skolbänken, tack! Dagensskiva har utvecklats till en musikåsikternas tummelplats.

Hoppa ner från bänken vetja, så klättrar jag upp en stund.

Mr G sa...

Fast visst tycker man fortfarande att vissa på kvällstidningarna är totalidioter! haha!

Check Yourselfish sa...

Gilliam! Jag har hela listan!

1. Jonna Sima
2. Per Hägred
3. Anders Nunstedt

shareknapp

Bookmark and Share