fredag, september 16, 2005

Mer idoldyrkan

Blev lite inspirerad av DN:s luskande i Fredrik Strages fem favoritidolprylar som han samlat på sig (läs artilen här på DN.se) och tänkte bara försöka kontra.
  1. Det vrinhårda brittiska bandet Dub Wars låtlista med autograf från toastaren Benji från spelningen i Teaterladan i Hultsfred 1996.

  2. En skiva med Sylvia Vrethammarlåten "En lärling på våran gård" som jag lånade ut till David Holmes DJ-spelning på Hultsfred 2003 och sen fick tillbaka signerad.

  3. En autograf från Färjestads gamle landslagsback Håkan Nordin, som jag av någon anledning avgudade och lyckades samla mod till mig för att fråga om en signatur när jag var 12.

  4. En tändsticksask som var en av några hundra grejer av varierande storlek som Clawfingersångaren Zak Tell kastade från fjärde våningen ner mot en hotellreception på Hotell Nobel i Karlskoga en mycket tidig morgon i juli 1992. Runt ett pulvriserat glasbord i repan satt undertecknad, ASET, Gusten (som var millimeter från att träffas av en Zak Tell-blomkrukebomb), Jonna B (som precis tömt en hel stor stark i fejan på Wille Crafoord), hela Angel (ni vet "...sommaren i city / nittonhundranitti / kommer du ihåg mig?"), hela Just D (minus Gurra som var på uppdrag), Just D:s superflippade livvakt Gunnar (som snott sprit och öl i hotellbaren för 68.000 kr enligt polisanmälan dagen efter), DagFinn (man uttalade det ihopskrivet, så jag skriver ihop namnet) och en prostituerad karlskogakvinna. Be mig dra historien om DagFinn och ismaskinen någon gång...

  5. En flajer från Kristus feta Valandklubb Bulk någon gång 1996, med danske DJ Noize morsas hemnummer i Köpenhamn (där han bodde då) och dj-geniets personliga hälsning på.

  6. Ett promokort signerat av hela Company Flow under deras "Funcrusher Plus"-turné.

Förresten: Vad säger L80 om Strages nummer 4?

"4. Cap’n’crunch-paket
Princes favoritfrukostflinga. Andres Lokko snodde med sig paketet efter att ha intervjuat den lille funklegenden i Paisley Park.
"








2 kommentarer:

Zakdaddy sa...

Ha ha, kul läsning, det är ju svårt att glömma sin första turné nånsin som för/komp band till Just D, dom lärde oss hur saker kan gå till i den förfärliga artistvärlden!:D Det va en helt galet sjuk kväll Dock får du nog ta bort en nolla från din beskrivning, det fanns ju inte ens hundra saker att kasta däruppifrån men blomkrukan va dock fin ha ha! Nåja ismaskinshistorien tar ju ändå priset, stackars den som fick rengöra den säger jag bara!;) Kul läsning & kul blog, haré!

Check Yourselfish sa...

Ha, som sagt ismaskinen. En ettochetthalvt år gammal posts kommentar är kanske inget bra ställe att gömma undan en så bra story som ismaskinen. Men jag kan avslöja att det hade med urin och gulaktiga kuber att göra. Iskallt att du svarade på ett sånt inlägg, stor respekt!

shareknapp

Bookmark and Share