fredag, september 09, 2005

K-Otix på Kanyes tema

Jag börjar bli rätt bra på rubriksättning i mitt brödjobb och fanemej fick jag inte in en dubbeltydig på bloggen också...

Houstontrion K-Otix hoppar in i Kung George II vs. svarta-debatten med den utmärkta "George Bush doesn't care about black people" (Ladda ner den här från K-Otix egen site!)

Damien och Mic lägger rader som behöver läggas och om det både kan få fokus på Dubyas (och hans morsas) sjuka rasism OCH på att K-Otix är en grym grupp så vore ingen gladare än jag...

Hade förresten med mig K-Otix utmärkta platta "Universal" från 2000 på en åtta veckor lång turné med 2004 års mest populära svenska rapgrupp förra hösten. Skivan drog inte ner några stora ovationer från baksätet direkt, något smartäss kallade den till och med för "white boy hiphop" (kolla bilden).

Hampa ville oftast lyssna på Kanye, även om han iofs alltid somnade efter åtta minuter. Kärlekshistorie-Körsbäret försökte mest hooka upp sin iPod-sändare för att få oss att lyssna på Regina Lunds hysteriska sommarprogram från 2004. Vad Jonthaman egentligen ville lyssna på sa han aldrig, men det är klart att han helst hade haft Pantera på full patte. Libanesen med den korta stubinen tjatade och tjatade om Jedi Mind Tricks och Canibus Stoupe-producerade platta så de kom väl på ibland. The emcees var nästan alltid inne på endera OutKast, Jigga eller Nas, även om det slank emellan både Beatles, Prince och mina norska rapskivor ibland. Och K-Otix.

Producenten The ARE är ju inte med på den här låten, eftersom beatet är Kanyes nya singel "Gold Digger", men han brukar göra beats i Mass Influence, Lone Catalysts och Self Scientifics anda. Bra skit alltså.


Den här bilden lånade jag från Jeff Changs alltid läsvärda blogg Zentronix.

























































3 kommentarer:

kick ass sa...

den här kommentaren har tyvärr inget att göra med din roliga post (eller den hejdlösa bilden du har ackompanjerat den med!)

jag måste bara säga att vår sportjournalist-älskling är tillbaka

notisen om hockey och kyrkan (som för övrigt får mig att vilja skriva en blogpost om bönhuset på färjestad) har en underbar tvist!

läs och njut
(när vf uppdaterat sin sida vill säga)

Check Yourselfish sa...

Menar du den här: http://www.vf.se/vf/docs/visa.asp?artikelID=66112 ?

Håkan Loobs avslutning är störtskön:

"* Men någonstans finns det väl en gräns för kyrkans inflytande, Håkan Loob?
- Vad menar du?
* Ja, det blir väl inte tal om att lära FBK-spelarna att vända andra kinden till?
- Eeh, nej."

kick ass sa...

precis!

shareknapp

Bookmark and Share