fredag, september 16, 2005

Form One och Robinson-K-Laz på Enhörningen

FormIzzey och Klas Granström var med på Lantz eller Enhörning (eller vad fan programmet heter under Annikas barnledighet) på P3 nyss och när jag höjer radion på kontoret för att höra bättre ringer telefonen och där väntar en sjukt jobbig narkiotikapolis.

Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?

Det går väl att lyssna på det i efterhand på deras hemsida, men jag hinner inte det just nu.

Längtar lite efter Lotti, hon har också konferansat halva veckan. Snart helg.

Har plöjt det första kapitlet i Fredrik Strages nya bok "Fans" som kom ut på Natur och Kultur idag. Nä, jag har inte läst den idag på jobbet, utan tidigare under veckan eftersom Badlands fick sälja den en vecka för tidigt av någon anledning.

Kan säga att den positiva kritiken i DN, Aftonbladet och Expressen (de som jag läst hittills) säkert är välförtjänt för Michael Jackson-kapitlet i bokens inledning är helt fantastiskt. Vet du inte varför en arg tant stod och skrek om "duck sauce" samtidigt som hon delade ut plastankor utanför pedofilirättegången tidigare i år så måste du också läsa boken.

Nu fick jag ett gulligt sms från en söt tjej som fått sin hemresa försenad på Tjörnbron, eller könbron som man säger runt Göteborg. Längtar inte mindre.

Och den tiden som jag skrev att jag skulle ge Slug, Murs och Ants Felt2-skiva "A tribute to Lisa Bonet" har jag nu givit plattan. Den är helt otrolig. Läste på en annan blogg att skribenten skulle vara landets störste Slug-fan bland skribenterna. Men han har nog fel. Ibland känns det som Sean skriver om sjuka detaljer i mitt eget liv som jag trodde att ingen tänkt på...




Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share