fredag, augusti 26, 2005

Nu nådde bloggfenomenet Västervik

De senaste dagarnas hetaste samtalsämne här i Västervik har varit bloggarna. Tur att man läst Jonas Söderströms definitionerblindhönabloggen, annars skulle jag väl svarat att "det är en dagbok på nätet" när den ena efter den andra frågar mig vad en blogg är för något...

Det vore kul att få chefer och förtroendevalda att våga ge sig ut och blogga faktiskt.

Annars ska jag ägna helgen åt att korrläsa tidningen Utkik, skriva några krönikor och - hoppas, hoppas - läsa Mats Olssons återkomst på söndag. Skulle inte förvåna om jag hann klämma in ytterligare ett londonderby i Premier League. Tottenham - Chelsea klockan fyra på lördag eftermiddag verkar lovande. Lazio på TV4+ lockar inte lika mycket...

Hursomhelst ska jag varken åka med Lotti till Eskilstuna (inte bjuden på hennes fisiga kompis fest), inte heller till Stockholm för att gratisläsa nya Kingsize och diskutera kommande Quote. Jag ska faktiskt inte heller åka till Göteborg och dricka ohemula mängder alkohol med den göteborska hiphopligan, under ledning av foto-Mia och med gästspel av Jason, Jens och Amato - vilket ju annars alltid blir nästan jobbigt kul.

Jag ska skava soff- och jeansbaktyg. På väg hem från jobbet idag ska jag fanemej köpa mig ett Tiger Woods-golfspel till PS2 också. Sen ligger ju hela säsonger av både Seinfeld, Office och andra delen av Kill Bill otittade på DVD hemma...

Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste gårdagens Rocky i DN. Kellerman har tidigare visat vad han tycker om den norska gothsminkade serietecknaren Lisa Myhre och hennes alterego Nomi, men fullt så evil som i gårdagens stripp har han aldrig varit. Det var inte texten i serien som var elakast (även om den var långt i från snäll den heller), utan det faktum att Nomi - i den väldigt speciella och hierarkiska Rocky-faunan - uppträdde i skepnaden av en råtta. Jag vet inte om råttor klassificeras högre eller längre än grisar, på Rockys djurskala...

Om du är anglofil och gillar hiphop, så har du - liksom jag - haft det lite besvärligt att hitta allt bra i en och samma artist. Visst har Roots Manuva, Herbaliser, Grand Central, Braintax, TY, Rodney P och London Posse alla gjort kul musik där brittisk engelska låter utmärkt över hiphopbeats, men så bra som Mitchell BrothersMike Skinners bolag The Beats låter har ingen gjort. Det kommande albumet är helt enkelt den perfekta mixen av brittisk humor och rap.




1 kommentar:

Låtti sa...

fisig...
fnys...två
Fredrik på festen skulle bara förvirra
församlingen..
puss

shareknapp

Bookmark and Share