torsdag, augusti 11, 2005

Mer tårar

Tårarna bara sprutar detta friidrotts-VM i Helsingfors!

Expressens duktige sportreporter Malin Roos skrev en jävligt bra grej om Jenny Kallurs sensationella finalplats. I samma artikel berättar hon om sina egna tårar som rann för syster Susannas skull, efter att hon sett på hur ledsen Sanna var. Kolla Expressen-krönikan här!

Jag mailade Malin att jag gillade texten och hon förvarnade om fler tårar:

Från: "Malin Roos"

Datum: den 11 augusti 2005 13:46
Till: blom@quotemagazine.se
Ämne: Re: tårarna

>Grymt skrivet om Sanna Kallurs bedrövelse och dina egna tårar idag.
>
>Känslor och journalistik hör säkert inte ihop, men jag tror att den typen
>av journalister (och övriga yrkesmänniskor!) som kan stänga av sina
>känslor redan är alldeles för många. Särskilt inom kvällstidningmakeriet.
>
>Har själv haft dålig koll på avstängningsanordningen till tårkanalerna
>under VM och jag skäms ytterst lite för det...
>
>Så: Tack för en otroligt läsvärd VM-bevakning, både i tidningen och på
>bloggen. Fortsätt skriv så det känns!
>
>mvh
>
>blom
>
>http://fredblom.blogspot.com
>

Tack!
Lovar att göra mitt bästa.
I kväll kan det bli nya tårar igen, på Patrik Kristiansson. Har en känsla
av att han grejar det...


Usch då, det gäller att ladda upp med mer Kleenex alltså.

5 kommentarer:

kick ass sa...

ja jo asså
patrik kristiansson
han såg ju lite ledsen ut iaf

vinnaren
hette han blom eller hur var det?

Check Yourselfish sa...

Segrarn försökte rensa ställningen på ribbor i tre höjder i rad, men lyckades inte...

Kristiansson är för rolig.

Rikard "Han som spydde på scen" Karlsson sa...

Hej Fred!
Rikard "Rigge" KArlsson här... Kul att hitta dig på nätet... Ville mest säga hej och meddela att jag from nu kommer hålla kolla på dig...

Låtti sa...

dags att updatera?

Check Yourselfish sa...

Hinner ju aldrig skriva nåt nuförtiden. Kungen och gud vet vilka ska ju hålla på och komma och hälsa hela tiden...

Tjena Rigge förresten. Är fortfarande sur för att jag inte fick se Sharif på Hultsfred iår. Du borde kolla in Organism12s nya mixtapeskiva "Garotta di Ansjovis", det är det bästa han har gjort!

shareknapp

Bookmark and Share