måndag, augusti 29, 2005

För att citera pstQ

"Har ni ingen som korrar skiten ni ger ut?"

Från Sveriges argaste och bästa disslåt (riktad mot förre Aftonbladetskribenten Marimba Roney) - "En dåres försvarstal", hämtad från mästerliga albumet "Natt klockan tolv på dagen" (Border 2002).

Från Aftonbladet.se - Rapparen Suge Knight skjuten.

Nog för att den jäveln säkert förtjänat en cäp i arslet, så det är inte nyheten i sig som är chockerarnde. Utan det är det faktum att Aftonbladet inte orkar kolla upp det faktum att snubben - mig veterligen - aldrig lagt en rad i ett rimbås i hela sitt liv.

Han är alltså inte rappare, även om han är en våldsam gängrelaterad knarkhandlande mordmisstänkt skivbolagsboss på bolaget Death Row i LA...

13 kommentarer:

Axel sa...

Nog för att den där jävla blaskan förtjänar en känga från Blomman, men det är TT-AFP som skrivit notisen.
Att bladet borde kollat faktan är, för att öka på med PST-citat, En annan femma...

Check Yourselfish sa...

Bra där. Men faktum är ju därmed att både TT och AB skitit i det blå skåpet?

axel sa...

förresten upptäckte jag just att mitt kära levebröd tryckt samma notis i dagens tidning. Alltså, notisen om RAPPAREN Suge Knight. Bra!

axel sa...

Hehe, absolut! Liksom Metro och, tamejfan, Fredrik Blom!

kick ass sa...

hallå!
hur sjukt är det här att vi på samma dag droppar blogposter om hur irriterande det är när journalister(?) har FAKTAFEL i sina små artiklar

hälsningar
prussiluskan messerschmidt

kick ass sa...

..man kan förresten redan nu gissa att vi vet vad dagens fel är i morgondagens metro

Check Yourselfish sa...

Jag tror att Axl inte vill låtsas om att faktafel om rapbranschgurus slinker igenom i hans sidor...

Och jag har inte skitit i nåt blått skåp? Vad vet du om mig?

Axel sa...

Kick ass – i hård konkurrens med dagens dagens fel: "Det fanns inga fel i lördagens Metro". Yeah right.

Axel sa...

Som tur är har mitt nöjeschefsvik slutat, alltså var jag inte ansvarig för Suge-notisen. No worries.

Vem är det där blå skåpet förresten? OCh var står det? Verkar ju skitäckligt, kan ingen slänga det?

Korrektur sa...

Vems är det blå skåpet menade jag ju.

Check Yourselfish sa...

freddebe skrev:
"faktum är ju därmed att både TT och AB skitit i det blå skåpet?"

Axl skrev:
"Hehe, absolut! Liksom Metro och, tamejfan, Fredrik Blom!"

freddebe skrev (ännu en pst-låttitel FAKTISKT!):
"Och jag har inte skitit i nåt blått skåp? Vad vet du om mig?"

Axel sa...

Jamen ja, det vet jag ju. Skulle vara sådär skojig och ironisk, men det misslyckades uppenbarligen jag grovt med. Måste arbeta mer på min humor. Sorry.

Check Yourselfish sa...

Nä, det är jag som blivit gammal, P1-lyssnare och kommuntjänsteman på en gång.

Tänkte bara säga att bilden på pstQ är tagen från www.jujurecords.com, men knäppt av mig. Jag snor alltså tillbaka min egen bild...

shareknapp

Bookmark and Share