måndag, augusti 01, 2005

Back again, it's the incredible...

...yawn animal.

Gäspar nästan käken ur led på jobbet idag. Första dagen efter semestern är aldrig särskilt munter, men så här trött har jag nog aldrig varit sittande framför ett skrivbord. Någonsin. Och då har jag ändå suttit mig igenom ett 30-tal helnätter med krånglande hemsidor och oskrivna pressreleaser. För att inte tala om allt tentapluggande på 90-talet. Alltid på natten, men aldrig så här trött.

På tal om rubriken: Chuck D återanvänder kanske lite för många av sina gamla PE-rim på kommande Public Enemyplattan för min smak. Han kanske kunde använda några vettiga producenter också, istället för vem det nu är som gör deras veka trista beats nuförtiden? (Står inget om vem som producerat på mitt förhandsex, men jag förutsätter att det inte är bröderna Shocklee i alla fall.)

Har lite plattor att lyssna ifatt mig på efter några veckor i värmländska skogen. Först i högen ligger nya mixskivan med Org12 och Larry Large. Sen blir det det där pandabandet som alla pratar om (heter de Giant Panda och är de så bra som jag läst?), Little Brothers nya, KRS Ones konsert och Anthony Hamilton.

Det kanske viktigaste lyssningstipset är dock morgondagens (tisdagen den 2 aug) P3Live. Då repriseras Torsten Larssons fantastiska inspelning av Edan, Insight och Dagha från Scratch i Göteborg i våras. Tisdag kväll, 21. Sen kan man lyssna i efterhand i någon vecka via webben. Inte missa!

Läste att Nas dissar 50 Cent i låten "MC Burial" på sin kommande platta. Ju fler vi är som hatar på den pajasen ju bättre är det, så jag är för. Skulle såklart vara kul att kolla in Nasty Nas på Berns i veckan, men jag har en liten föraning om att det kommer bli pannkaka på något sätt tyvärr...

Måste ju tipsa om världens roligaste bok också: Brittiske skribenten Toby Youngs "How to lose friends and alienate people" som handlar om hans misslyckade karriär som påläggskalv hos Vanity Fair i NYC i slutet av 90-talet. Köp, läs och tacka mig sen.

12 kommentarer:

kick ass sa...

klart du är trött!
du är ju jetlaggad från att ha varit i den värmländska tidszonen..

annika sa förresten på musikjournalen att det var han paris som proddat hela kalaset (men du sa att han gästade på nåt spår med va?)

Check Yourselfish sa...

Ja, Paris rappar på nästan alla låtar. Nu hörde jag att Public Enemy-plattan är framflyttad till 2006, antar att det är någon snäll i bandets närhet sagt till dem att den inte håller måttet...

Axel sa...

Du missar inget... Nas har ställt in. Skit.

Check Yourselfish sa...

Snacka om pannkaka...

Axel sa...

Jepp. Det sura är att det inte finns nån annan är Nas själv att gnälla på...

Check Yourselfish sa...

Det kanske är Kelis som hört att milkshakemaskinerna på junkmatställena alltid kallas "tasiga" under somrarna i Sverige, eftersom det inte går att sköta dem hygieniskt nog när värmen kommer hit upp i nord?

Axel sa...

Kan ju vara så att Kelis hade en bad hair day...

Check Yourselfish sa...

shiiiiiiiiiiiiiiiet, hur fan ser hon ut en sån dag?

Axel sa...

Såhär?

Check Yourselfish sa...

eller kanske så här?

Axel sa...

...fast vafan, om hon brukar se ut så här kanske det är sak samma....

Check Yourselfish sa...

Har hon guldfronts eller b**s i munnen?

shareknapp

Bookmark and Share