onsdag, juli 06, 2005

Läs inte här om du är sur

Någon enstaka gång slår det en att man egentligen har det rätt bra. Ibland kommer den förnimmelsen mer ofta och väldigt mycket mer sällan tänker man på hur bra allt är flera gånger om dagen.

Nu har jag tänkt på att mitt liv faktiskt är väldigt enkelt, roligt och intressant ända sedan jag kom hem från västkusten i söndags. Jag trivs som fan med mitt jobb; jag är - tvärtemot vad många tror - jävelnöjd med att inte som brukligt i juli vara helt sönderjobbad och utsliten efter festivalen; vår nya lägenhet känns som ett drömboende och slutligen: Jag bor ihop med universums bästa tjej.

Att hon är och frottérar sig med landets politiska elit på Gotland och Almedalsveckan får man ju leva med, när hon kommer hem på fredag ska vi ha semester ihop i tre veckor. Sa ju att jag hade det jävligt bra!

Dessutom det finns det en chefredaktör som tycker att jag ska vara ansvarig för recensionerna i hans tidning, vilket gör att jag fortfarande får plattor nerdimpande i brevlådan i Gamleby. Vissa av dem till och med rätt bra skivor.

En är gjord av Kano, brittisk grimerappare enligt varudeklarationen. På skivan medverkar The Streets Mike Skinner på en skitkul låt och Kano själv får Black Sabbaths allra riffigaste dänga "Fairies wear boots" (eller var det "Sweet leaf"? Måste lyssna mer!) att låta lika mycket från rymden som Beastie Boys och Run D.M.C. gjorde, när de gav sig på hårdrocksklassiker för 20 år sen.

Hämtade en Boxer igår och ikväll ska jag seriekoppla de parallella telefonjacken så att adsl:et (låter farligt nära "arslet" och eftersom Glocalnet är inblandade så är det säkert besläktat med bakdelen på en gris på något sätt) kommer igång igen.

Då är det bara Telias GSM- och 3G-nät som behöver öka effekten i vår hemtrakt med några tusen procent, sen kan man nästan säga att vi har kontakt med omvärlden i Gamleby.

Läste förresten på Expressens Almedalsblogg att Sverigepartiet fick sin nattsömn störd av sköna blaskan Gringos partaj i Visby. Snacka om en händelse som såg ut som en tanke!

Kolla förresten in Gringo, jag gillar både deras uppsyn och uppdrag (att få in fler invandrare i svensk media)!

2 kommentarer:

kick ass sa...

yo!

hört rykten om att ni kommer och payar en visit i det varma landet snart.

sköj! då kanske jag äntligen får någon att hänga på tuppen och dricka öl med?

Check Yourselfish sa...

Att vi kommer till Värmland är inte tveksamt alls, men när.

Åka stor båt till Danmark kändes helt plötsligt inte så jävla hett som semestertips, när Europeiska Al Qaeda varnar just Italien och Danmark i sitt brev efter Londonattacken...

shareknapp

Bookmark and Share