torsdag, juli 14, 2005

Ledig. Nerkopplad. Snart avkopplad.

Sista dagarna innan semestern ska väl alltid bli så här jävla stressigt flänga antar jag, men jag är lite rädd att det tar flera dagar innan jag känner mig avkopplad.

Såg Ewert Ljusberg i morse sitta på en parkbänk vid den tjärdoftande båtbryggan jag promenerar på till jobbet varje dag. Han är president i republiken Jamtland och har basröst. Och har en gång i världen krävt att mina goda vänner Per och Jan-Erich skulle sänka volymen (om inte stänga av helt och hållet) på en Storsjöyranefterfest. Han talade poetiskt med en storögd Västerviksbo. Typ.

Aaaaaargh, jösses vad oviktig blogginformation.

Jag åt mitt livs första Smeka till lunch på Ackrells fantastiska fik i Båtsmansgränd i Västervik idag. Undrar om Wikipedia har nån förklaring på vad en Smeka är? Nix. Däremot vet som vanligt NE.se var landet ligger:

2sme`ka subst. ~n smekor
ORDLED: smek-an
• (enklare) smörgås {emacka} [vard.; mindre brukl.]
HIST.: sedan 1892; trol. till sv. slang smek 'smör'

Om Ackrells smeka skulle vara en enklare macka skulle jag inte vilja se den mer komplicerade varianten. Med risk för att jag glömmer sisådär 1o ingridienser så var följande med på min lunchsmeka: Rökt makrill, renkorv, kokt ägg, citron, räkor, skagenröra, potatissallad, dill, kyckling, skinka, gurka och tomat. Det var mycket godare än man kan tro.

Äntligen kom nya numret av Offside igår! Mattias Göransson är faktiskt ett publicistiskt geni och man kan faktiskt tycka om hans blaska till och med om man inte gillar fotboll. Om jag fick bestämma över Quote Magazine helt själv skulle den vara en hiphopkopia av Offside. Som vanligt är Henrik Rydström från Kalmar roligast, men hans lagkompis Svante Samuelsson skriver en jävligt festlig insändare om benknäckar-recensenten från OT också...

Avslutninsvis, sen försvinner jag som en avlöning:
Lotti var så gullig när hon kom in på kontoret och skulle släpa med mig på semester förut. Självklart tog det ungefär sisådär två timmar för mig att skicka de där sista 11 mailen, men hon satt bara där och hummade lite tyst. Hjälpte till och med till med röriga frilansutläggningar, när min hjärna överhettades lite i all stress. Sötast och snällast är hon. Och nu ligger hon utslagen i soffan och sover...








Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share