tisdag, juli 12, 2005

And it goes on and on

Tror ni inte chefen ville att jag skulle stanna en dag till innan jag kunde sticka på semester? Nu kommer jag loss först tidigast på onsdag eftermiddag, tre dagar senare än jag först tänkt. Kul. Särskilt för Lotti, som inte kan konstruera fler uppgifter på sitt jobb nu...

Wassup med lunchpriserna i Västervik just nu förresten? Västervikstidningen har idag en insändare som är såå huvudet på spiken att mer är omöjligt. De redan från början höga lunchpriserna för dagens (på 8 av 10 ställen) mellan 60 och 79 kr har nu höjts med ytterligare en 20-30 kronor lagom till de tre stora evenemangsveckorna i stan. Turisterna ska fanemej punga ut för att få komma hit och kolla på fina Västervik. Jag fick käka kebab till lunch idag. Tur att man slipper det här i några veckor...

Kulturnytts sågning av Expressens nya bilaga ("Ojsan" eller vad fan den nu hette) i morse var det roligaste jag hört på länge. Har gått och fnissat hela dagen åt Roger Wilsons ursinniga formuleringar.

Min tjej är så duktig va? Kolla vad man kan se på Håll Sverige Rents hemsa!

6 kommentarer:

kick ass sa...

höga lunchpriser i små städer är jidder med människors hjärnor och ett sorts konstigt bevis på att konkurrens inte alltid hjälper konsumenten

sen är det väl typ affärsluncher, företag och människor på semester som oftast äter lunch ute på byn i småstäder. (medans i större städer är det allt från studenter till pensionärer.. rätta mig om jag har fel!)

tex: pappa höjer inte på ögonbrynen åt en dagens för 75kronor, medans jag aldrig skulle betala det (om det inte var dagen innan löning och jag ville unna mig något för att jag har pengar kvar..)

hoppas jobbsakerna blir klara snart så ni får semester bägge två! ölen på tuppen väntar!

Check Yourselfish sa...

NUUUUUUUUUUUUUUU TAR JAG SEMESTER!

Lotti sitter bakom mig på kontoret och hummar, men nu är jag äntligen klar!

Axel sa...

"om det inte var dagen innan löning och jag ville unna mig något för att jag har pengar kvar.."
Shit, trodde bara 40+are hade pengar kvar den 24:e...

kick ass sa...

axel goddamn!
83 kronor kvar dagen innan löning är också pengar.. men är det vuxet?

Check Yourselfish sa...

Pengar kvar när nästa lön kommer? Det hade jag inte ens hört talas om innan Ekonomichef Jilsmo tog över hela vår ekonomiplanring i föreningen Blom-Jilsmo...

kick ass sa...

cash!

nu ska mitt sommarfattiga arsle äta lunch ute när jag vill i 3 dagar


längtar efter högre cashflow eller billigare omgivning till hösten, ses!

shareknapp

Bookmark and Share