onsdag, juni 01, 2005

Usch och fy

Har ni jobbat med turistbyråpersonal när det spöregnar någon gång? Stämningen var ganska tryckt här igår, även om någon klurig plåtslagare faktiskt fick stopp på läckaget i taket.

Zlatan är lite egen och annorlunda? Nästa braksvenne som klagar på det blir tvungen att titta på alla 1-2-matcherna från VM 1990 i rad, följt av en maratonintervju med Lars "Laban" Arnesson, där han får orera fritt om koncepeten "backa hem" och "tjonga långt".

Och NHLPA verkar ha gått med på lönetak. Inte särskilt högt heller, runt 30 miljoner USD. Låt oss se vad resultatet av deras strejkhot och NHL:s påföljande lockout blev nu: Spelarna fick lägre löner; ESPN drog sig ur sitt mångåriga sändningsavtal; NHL tappade i stort sett hela sin publik i USA; många NHL-stjärnor har fått skamfilade rykten som snåljåpar och alla förstår att det inte kan drivas professionell ishockey i San Jose eller Phoenix. Vad är nästa steg? Strejka sig till en käftsmäll? Klaga tills ishallarna rivs? Att spelarfacket kommer sparka Bob Goodenow innan hösten ger lägre odds än att Peter Forsberg blir skadad...

Drog igång ett emailvirus på jobbet idag, vilket var ganska populärt. Heja mig.

IKEA i Kalmar, nästa år. Kan det verkligen ge 500 jobb? Mäktigt. Fast det är fortfarande närmare till Ikanohuset i Linköping...

Står fast vid min gamla post om mordet på Osmo Vallo och känner att jag har en härlig attityd till poliser för tillfället. I morse ringde en snut från Säffle och ville ha tag i min far, eftersom han tydligen bevittnat ett olaga hot på Statoilmacken. Jag svarade:
- Imponerande detektivarbete konstapeln. Ni får tag på mig som inte bott i Säffle på 18 år, men farsan som bott i samma hus i 25 år och jobbat på exakt samma ställe i 35, går ni bet med...
En ganska irriterad suck hördes i telefonen innan samtalet fortsatte. Haha.

Fick ett förvirrat mail från en person som kallar sig DaLastDon igår. Det lydde så här:

"Tack!

Vet att vi hatar varandra men tack så jävla mycket för att din jävla tidning finns för att kingsize e riktigt riktigt skräp! Hoppas du konkurerar ut de i alla fall! Jag mådde bra av Quote!"


Undrar vem det är som jag hatar?

Jean Grae i Sverige i sommar? Håll tummarna. Själv måste jag köpa Commons nya platta på rot (och hoppas att ryktena om en spelning i Sthlm också blir realitet).

3 kommentarer:

kick ass sa...

jag blev jätteskraj när jag lyssnade av mitt mobilsvar och karin på polisen ville att jag ringde upp snarast.. trodde det hade hänt något jättehemskt! sen svarade hon inte på hela eftermiddagen..! gah!

hur hon bar sig åt för att INTE få tag i pappas mobilnummer förstår jag verkligen inte - ska man tipsa dom om hitta.se kanske?

Check Yourselfish sa...

Förstår känslan när de presenterar sig men inte ärendet, kassa är de.

Haffa.se vore bättre...

Anonym sa...

dalastdon är väl den gode chubby från large money entertainment eller vad dom heter... men du kanske visste det redan...

shareknapp

Bookmark and Share