torsdag, juni 09, 2005

Äntligen ny Rockyblaska på landet

Varför dröjer det två extra dagar innan samma tidning som dök upp i sthlm i tisdags säljs i Västervik? Frakten borde inte ta sån extra tid...

Kan inte avgöra om Kellerman gjort en ny teckning av Slick Rick eller om det är den gamla som återanvänds förrän jag jämfört de två hemma, men det är så jävla rätt att han faktiskt över huvud taget ägnar spaltutrymme åt mannen, myten, legenden MC Ricky D! Och en exklusiv intervju. Rocky äger, men det vet ni ju redan.

Syrran tycker att jag blivit svår att få tag på sen jag blev kommuntjänsteman, men sen kryper det fram att hon glömt att vi har en hemtelefon...

Ibland undrar jag om man ens skulle haft ett hemnummer om det inte var för uppkopplningsmöjligheterna?

OBS, det ovanstående gäller bara i orter med utbyggd mobiltelefoni, alltså inte Gamleby. I vår lilla by ser man folk hänga ut genom fönstren med lurarna i konstiga vinklar för att kanske kanske få lite mottagning.

Vad i hela friden är det fråga med damlandslaget i fotboll? Försökte verkligen se gårdagens urtrista match mot Finland, men somnade gång på gång. Blev så uttröttad av kassa passningar, segt tempo och dålig teknik att jag faktiskt sov från klockan 21 till halv sju i morse. Kommer inte ens ihåg när jag somnade så tidigt senast?

Har inte tid mer med bloggande än så här, för det är träningsdags igen.

Men ett musiktips hinns ju alltid med: Kolla in Hultsfredsaktuelle Sean Price och hans grupper Heltah Skelta och Boot Camp Click. Kan mycket väl bli festivalens höjdpunkt faktiskt!

4 kommentarer:

kick ass sa...

kan du inte försöka ta ett kort på nätsökarna som hänger ut från fönsterkarmarna

ur rent kommun-pr-syfte vet jag iofs inte hur bra det är men det blir nog ganska roliga kort =)

babybuns sa...

eh... angående blasjkor på landsbygden... Hur får vi tag i eminenta (!) Quote här i Linköping?

Hoppas allt är väl, jag tjuvläste lite i din blogg och följer din träningsmani... Kämpa på...

/Henrik

Check Yourselfish sa...

Tjena Henrik!

Tänkte ringa Arvid eller Pelle och föreslå att de skulle sälja tidningen på sportif, tror du det skulle funka?

Det smartaste är annars att beställa den från Blenda, Recordnet, Caliroots eller Badlands - som alla har snabba och pålitliga postordertjänster...

En annan lösning vore att ringa mig på mitt gamla vanliga nummer under Hultsfred om du är där då - så ska jag hooka dig for free, som tack för alla grymma Ship of Foolsminnen man har.

Ingen mer jävla träning nu på några dagar. Måste hitta mig själv och mitt slackerjag genom DVD och Sony Playstation i helgen känner jag!

babybuns sa...

Jagga jao, ring Sportif o kolla. De säljer iofs mest böcker men det är ju den enda butiken i stan med koll... ha ha ha. Skall köpa Quote när jag skickar skivor från Blenda nästa gång såklart.

Kommer inte till hultsfred i år. Tyvärr. Har dock andra planer, dop för vår nya son Elvis. Familjeliv är grymt underskattat. Hälsa hulingen från mig.

Träning är bra men bara som omväxling....

bless / Henroy Wilson

shareknapp

Bookmark and Share