måndag, juni 20, 2005

Hultsfred är jobbigt

Men roligt, roligt.

Missade ju som vanligt jävligt mycket fler konserter än jag hade tänkt, men hade nog faktiskt roligare än jag hoppats.

Även om Immortal Technique, Jaqee, Sean Price (med Ruck, så hela Heltah Skeltah uppträdde!), Form One, Looptroop och The Magic Numbers alla gjorde grymt bra spelningar - så hade ingen av dem en ärlig chans mot Timbuktus, Chords, Damns och DJ Arne Amatos enorma urladdning på Pampasscenens lördagseftermiddag. Måste vara jobbigt att ha en sån där spelning bakom sig, när man ska ge sig ut på turné igen. Lite som att försöka återupprepa första lyckade danananat.

Rapcampet hemma i macken var kul, missade dock de omtalade freestylesessions som tydligen ägde rum där.

En Kalle kan förresten höra av sig till mig på "blom@quotemagazine.se", jag har dina Timbuktu-, Chords-, FormOne- och Rico Won-autografer. Skickar dem gärna till dig om du hör av dig...

Backstagehänget tog nästan all vaken tid på årets festival. Det är faktiskt behållningen med att gå på festival vid 33 års ålder. Allra roligast var nog backstageansvarige Björne Lundqvists försök att hålla pissrännan fri från ölmuggar, diverse papper och annat skräp. Bild på anslaget han satte upp ("om du har problem med att det kommer ölmuggar när du kissar, bör du söka läkare...") kommer här inom kort. Att han dessutom, sin vana trogen, öste ner massor av mynt längst ner i rännan bara för att jävlas med fyllskallarna är iofs ganska äckligt...

Jag ska inte dra den där om att jag är för gammal för att dricka bärs tre dagar i rad igen, ni har hört det förut. Däremot kam man ju förvånas en aning av att 24-åriga Lotti hade ytterst svårt att ta sig upp ur sängen idag måndag. Två dagar efter partajet. Vart är världen på väg?

5 kommentarer:

Axl sa...

Ahum, Sean Price = Ruck, right?

Check Yourselfish sa...

Ähum, tvärsom mot vad det står i den okorrade Form One-artikeln i Quote. Vad står det där?

S sa...

Oops. Fuck.

kick ass sa...

om hultsfred är jobbigt
då skulle ni sitta på skiva just nu

vi skrattar så vi gråter åt en inspelning av tomas ledin på valand för ett bra tag sen

han är så full
han är så full
antagligen hade han druckit lika mycket som vi tre ihop på tre dagars festival
han är så full

jag dööör..

Check Yourselfish sa...

Tomas Ledin full? Fan vad underbart.

Om han på EN kväll drack det jag drack på torsdagen, det DU drack på fredagen och det jag drack på lördagen - så skulle han få transplantera sin lever och köra en sjudygnsdialys för att rena sitt blod för att överleva iofs.

shareknapp

Bookmark and Share