torsdag, juni 16, 2005

Förtydligande om lägret

Någon har reagerat på att tonen i lägerreglerna nedan kändes sträv och kärv. Som om inte lägerkommendanten själv skulle varit glad över de stundande begivenheterna.

Så är ju självklart inte fallet. Det ska bli skitkul! Hade antagligen bara en lite dålig eftermiddag igår...

Topp fem saker med Hultsfredsfestivalen 2005:

5. Jag kan sova när jag vill.
4. Jag kan skita i ringande telefoner.
3. Jag kan se flera bra konserter utan att behöva tänka på var jag borde varit i stället.
2. Jag kan få tid att prata med gamla vänner längre än 2 minuter.
1. Jag kan åka därifrån precis när det blir tråkigt.

Hurra för mig.

Kul annars att se Axl:s nuna i medierapporteringen om festivalen igen, han har dessutom jävligt torrt på fötterna när han undrar var i hela friden myndigheternas handlingsplan mot festivaldöden tog vägen.

Musiken som inte får missas på Hultsfred Tjugo05, helt osorterat:

USCB Allstars, Looptroop, NIN, Rodney Crowell, Tingsek, Timbuk, SHARIF (missa inte!!!), Slayer, Moneybrother, Cult of Luna (lär bli TUNGT!), SOAD och all skön hiphop på de mindre scenerna. Som: Immortal Technique, RA, Sean Price, Form One, Rico Won, Ison & Fille, Chords och Afasi & Filthy...

Tre Hultsfredstips från en ganska initierad:

1. Om du vill gå längst fram i publikhavet på Hawaiiscenen, börja längs sjökanten vid gamla filmområdet. Det är glest ända fram till kravallet från det hållet...
2. Stor bylsig vinterjacka ser fånigt ut på dagtid på festival, men vid 23-tiden utanför Atlantis ångrar du att den fick stanna hemma. Likaså mössan.
3. Bränn pengar som fan. Ingen kommer tacka dig för att du var nykter och hungrig.

Allt för idag, barn.

1 kommentar:

kick ass sa...

det här med gummistövlar alltså
http://www.vf.se/newvf/docs/brabu.asp
måste jag kanske köpa skiten nu ändå..?

shareknapp

Bookmark and Share