onsdag, juni 08, 2005

Distansutbildad copywriter

Blev visst klar med min kurs på Berghs School of Communication häromdan. Skulle nog ändå inte våga kalla mig själv för copywriter, inte ens distansutbildad.

Trots det känns det som om kursen givit väldigt många nyttiga kunskaper om skrivande och om reklam, erfarenheter från en helt ny yrkesvärld av och inte minst vettig sysselsätning under min arbetslöshet. Tror faktiskt det var det viktigaste för mig: Att hitta på något; att känna att man kan lära sig något; att känna att man kan mer än man trodde. Tack TRR!

Har alltid trott att myndigheternas olika satsningar på att sätta arbetslösa i skolbänken bara varit ett sätt att få bort dem från AMS-statistiken, men har helt ändrat mig nu. Det är nog tvärsom fanemej det bästa man kan göra för en person som blivit av med jobbet. Ge dem helt fria händer - "utbilda dig till vad du vill!" - och jag är säker på att vårt land kommer leda varenda jäkla sysselsättningsliga i hela EU. Dyrt? Jo, 5-7% arbetslöshet är ju så jävla billigt också...

Tills vidare är jag nog informatör, med teknikbakgrund, stor erfarenhet från musikbranschen och viss copywriterutbildning. Duger bra så.

Köpte lite plattor i helgen. Vet inte om det finns något stort following efter Tony Joe White och hans whiteboy southern soulstyle (missade jag verkligen en konsert med honom på bluesfestivalen i Mönsterås förrförra veckan?) ute i stugorna, men om det är på det viset - så borde ni kika in Casual Records utsökta lilla serie "Country Got Soul" volym ett och två. Ett svagt spår på två plattor är vad jag kallar starka samlingar.

En annan godbit jag tidigare mest trånat efter, men nu köpt, är Prince Po och hans DangerMouseproddade platta "The Slickness" på Lex från förra året. Där snackar vi rimstrukturer...

4 kommentarer:

Låtti sa...

http://www.barometern.se/article.php?args=861108,121;0;0;0

*fniss*

Check Yourselfish sa...

Jälla skit.

En av Sveriges bästa och mest hårdföra defensiva fotbollsspelare har sett honom. Men inte jag.

Rydströms egna krönikor i enormt läsvärda lilla tidningen Offside är förresten top fem bland landets olika krönikörer...

kick ass sa...

ja du

"the slickness" är precis som slum village's "fant.vol2" precis vad det heter

kick ass sa...

men!
jag glömde ju:

Grattis till avklarad utbildning brotha'!

shareknapp

Bookmark and Share