onsdag, maj 18, 2005

TV-kris och radiotjat

Vi hade parabolinstallatörerna här igår kväll och efter en knapp timme på taket kom de in och sa att det över huvud taget inte går att få kontakt med Canal Digitals satellit från vårt 12,5m höga hus. Kalmar Läns största jäkla alm står nämligen i syd-sydostlig riktning från alla vrår på vårt tak och därmed får vi betala 379 kr i abonnemangsavgift för en parabol vi inte kan använda. I månaden. Kul.

Å hur hundan ska det gå när hockeysäsongen kommer igång i höst? Säsongskortet sänds inte på boxer...

En liten guldstjärna till kundtjänsten på Glocalnet som faktiskt gick med på att ta bort "avgift för avslutande av tjänst - 740 kr" från senaste fakturan. De höll - hör och häpna - med om att vi ju faktiskt inte avslutat någon tjänst hos dem OCH beklagade att det blivit fel.
- Det är lugnt, sa jag, det här är bara fel nummer elva i samband med flytten...

Kommer ni ihåg att jag konstaterade att Ring P1 var bäst på radion för några veckor sedan? Tar tbax. Idag var det inte ett enda intressant samtal och Täppas blev tvungen att utbrista saker som "Har jag närt en kommunist vid min barm?" för att man inte skulle somna med nosen i morgontidningen.

Mitt nya nästan hemmalag i fotboll, Åtvidabergs FF, tog ytterligare en pinne borta mot GAIS i superettan igår. Det är inte så lite glädjande när de gamla bruksgängen rör sig uppåt i seriesystemen. ÅFF, Degerfors, Åshöjden...

Räknade får med Bruce Willis och Cybil Shepherd i "Par i Brott" i natt. Där var en kul cameo från Richard Belzer, standup-komiker extraordinär och mer känd som detective Munch i Homicide - Life on the Streets - världens bästa TV-deckare, någonsin.

Jag tror banne mig att vi äntligen knäckt nöten för hur man förvarar 1500 CD-skivor på ett OK sätt. IKEAS Bennohyllor, vita kanter med hyllplan från hyllorna med björkfanér och tvärsom. Snyggt ihop med IKEA PS-bordet bland annat...

Såg att Peshi fick en hel bunt med fyrar (5 av 5?) i betyg för sin platta "The Work of art - the art of work" som släpps nästa vecka. Instämmer, det här är en platta som många många fler än Tony Ernst (som jag antar skrev recensionen) kommer tycka om.

Har varit och hämtat Mondeon från service på Mekonomen i Västervik. Nu har jag förvisso inte lagat bilen för en spänn sedan jag köpte den hösten 2003, men är inte 7.395 kr lite väl mycket? Hälften hade räckt.

När man ser schlagertönteriet i kvällspressen (idag var helt plötsligt både Virtanen och tråk-Nunan ute efter Stenmarck, efter att han ju varit Gud Allsmäktig i en månad) vill jag slå nån på käften. Tur att man är så from innerst inne.

Till sist: Jag är verkligen förtjust i kaffe. Vad det gör med mig på morgonkvisten. Tack kaffe.












3 kommentarer:

kick ass sa...

http://www.artofrhyme.com/newjoints.shtml

så tar vi och lyssnar på den här och mår bra:
Tonedeff ft. Substantial, Session, PackFM, Rise, Wordsworth & Supastition| "Quotables"

Check Yourselfish sa...

Jo, eller hur att jag kan ladda ner låtar på mitt 56k modem de närmaste 6 veckorna... Har för mig att PackFM är nästan lika bra som Tonedeff och Words?

kick ass sa...

näj dämn
så du sitter på modem
det är stream
alla borde höra

shareknapp

Bookmark and Share