måndag, maj 23, 2005

Löneslava what is it good for?

Absolutely nothing, som Miljöpartiet de Gröna (eller åtminstone lite bortkomna) skulle sagt. Medborgarlöner, nu! Typ. Och bort med räntesamhället. Så slipper jag gå upp klockan 06.15. Fniss.

Första dagen på jobbet som kommuninformatör var en rätt rörig en. Deadline på kommuntidningen och helt plötsligt var jag själv på kontoret från 11 till tre. Fick helt sonika klippa bort 1600 tecken från gästkrönikan, ta bort en bild och slutligen rätta chefens stavfel på en halvtimme, för att alltihop skulle hinna på tryck.

Sen blev det reklamfilmskonceptualiserande. Blev rätt förtjust i utzoomningsidén med detaljer som blev till helhet. Snart i din TV. Måsskriket som övergår till motorcykelbrum undrar jag dock hur det låter...

Dagens bra: Dubbel espresso to go, från Skafferiet - 15 pix.

Dagens ännu bättre: Allan Jones hänger ut Elvis Costello, sig själv och hela britiska pubrockeran i nya Uncut. Universums bäste skribent gör det igen.

Dagens bästa: Filmkrönikan från Cannes. Med Sin City (vill se). Och Star Wars III (måste se).

Är det någon som tror mig när jag säger att vi har fått det otroligt fint och mysigt i vår nya lägenhet? Det här är livskvalitet, tamigfanken.

1 kommentar:

kick ass sa...

ingen mjukstart precis!

själv kan jag inte sluta tänka på sommarstugan och att måla staket!

..kan hänga ihop med att jag tog långlunch idag och händerna luktar sommar..

shareknapp

Bookmark and Share