tisdag, maj 03, 2005

Inlämningsdags Berghs

Fick frågan om min förmåga att hålla deadlines (tack för den Axl eller Per!) på anställningsintervju numero 2. Jag var nog rätt övertygande i min retoriska framställan när det gällde hur himla bra jag blivit, eftersom jag fick jobbet på Västerviks Kommun, men här sitter jag igen.

Deadline ikväll på uppgift 9 på Berghs SoC:s copykurs - den här gången retorik, passande nog. Har knappt börjat. Har läst kanske 80% av kursmaterialet. Sidolitteraturen - Göran Häggs två böcker om retorik - är öppnad och slöbläddrad. Han är kul, men måste man luta sig på antikens greker än idag?

Äsch, det brukar ju alltid lösa sig. Får ta tag. Nu.

Först bara: GLOCALNET - jag hatar er. Varför kallar ni er urusla samling personal för kundservice?

Lotti var så himla trött igår kväll när hon kom hem från jobbet, så jag började ångra att jag skaffat mig jobb. Ska man bli så där slut bara för att dra in ca$h? Det blir nog bättre när vi flyttat in i lägenheten i Gamleby på måndag...

Singelbaksidan på Lootroops nya "Fort Europa"-tolva heter "Looptroop Radio" och skulle platsa på nästan alla andra artisters album. De är väldigt bra just nu.

Nu spelar Voice nya singeln med Black Eyed Peas. Vet inte vad den heter och bryr mig inte. Fnissar till när jag tänker på Chino XL:s textrad på Form Ones kommande platta - "stay true like Black Eyed Peas before they added that bitch". Deras två första plattor och Will-I-Am-skivan på BBE är nästan klassiker och sen blev det så här...

Kan slutligen tipsa om två saker i dagens DN: Först Arlas helgalna kampanj för att man ska titta på vårens första grönbete för deras kossor. Gillar framför allt att annonsen var så liten och att man lockas få en personlig kontakt med sina lokala kossor...

Sen stod det att läsa att mediarådgivaren Calle Björfjäll ville arrangera bokbål som PR-event för Jan Guillous bok "Tjuvarnas Marknad" på Piratbolaget.
- Jag ville ställa till en scen på Stureplan där ett gäng Östermalmsbrats med fläskkotlettfrisyrer, som beskrivs i boken, skulle väcka stor uppståndelse genom att starta ett gigantiskt bokbål med Guillous böcker. Och skandera "Stoppa Guillous lögner" medan de dricker champagne och bjuder omgivningen på snittar. Men idén refuserades.
Undrar vaför? Var det svårt att få tag på trovärdiga personer som skulle ställa upp eller gillade inte de tilltänkta frisyrinnehavarna idén med att elda upp obekväm litteratur? Hade de kanske läst historia?


7 kommentarer:

kick ass sa...

lyssnade as a matter of fact på behind the front hela söndagen

mycket bra söndagskiva

Check Yourselfish sa...

Insåg att BEP:s andra skiva blev stulen när jag hade bilinbrott 2001, så den har jag nog inte hört på fyra år minst...

Check Yourselfish sa...

...men "Behind the Front" hyllade jag redan i Groove när den släpptes 1998 ungefär med orden "...när inte ens A Tribe Called Quest låter som sig själva längre, så är det väl OK att BEP gör det i stället..." .

Om inte skivan låg i en banankartong på ett golv i en Ford Mondeo skulle jag ta fram den och lyssna på den nu.

kick ass sa...

på tal om groove
de ska ge ut ett "jubileumsnummer" när de fyller 10 år

tror du man kan önska reportage och recensioner?

Check Yourselfish sa...

Dunno, men i så fall vill jag se Jurassic 5-uppslaget från 98 igen...

Eller det osannolikt egofierade omslaget på festivalnumret 1998, då varje medarbetare hade en bild och en kort text. Jösses.

Roligast är nog Bacons "intervju" med Fingathing från Groningen i Holland. Men den är bara kul om man vet hur schleten Björn var efter en rejäl barrunda innan...

kick ass sa...

då vill jag först höra historien om groningen och sen läsa fingathing-intervjun

basta

Check Yourselfish sa...

Äsch, det var mest ett glatt gäng som träffade ett annat glatt gäng. Att det blev en intervju är dock obegripligt. Även när man läste resultatet.

Såg det där om jubileumstidning: http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=47349

Kom på en kul recension som jag skrev på nån usel skiva av någon usel grupp som jag inte ens kommer ihåg: "Hiphopversion av "Amazing Graze"; sampling från Universums kanske sämsta grupp någonsin: Mr Mister; ursäkta men jag måste gå och spy." Kärnfullt och målande tyckte jag då.

På förekommen anledning - "I tioårsnumret av Groove, som även får en mer finslipad layout än tidigare, tittar redaktionen bakåt i tiden och plockar fram artiklar och recensioner som "man kan skratta åt idag"."

shareknapp

Bookmark and Share