fredag, maj 20, 2005

Hur klarade man sig utan DN?

Morgonbläddret i tidningen har inte alltid varit en nödvändig ritual i min vardag, troligen mest på grund av att jag alltid tidigare varit så hemskt morgontrött. Men kanske också på grund av att jag heller aldrig haft DN förut. Glad att jag lyckades övertala Lotti i slutet av förra året, när OT/Barometern betett sig som småbarn för fjärde gången på ett halvår.

Visst spelade det roll att Kellerman flyttade Rocky från Aftonbladet, men det bör ju inte räcka med en tecknad seriestrip för att prenumerera på en morgontidning (även om det ju knappast rör sig om en dussinserie).

Men hur hade jag klarat den här fredagen lika bra utan att få reda på att äntligen Kevin Fitzgeralds enorma rulle "Freestyle - The Art of Rhyme" släpps på DVD. För alla som undrat om Tupac och Biggie faktiskt kände varandra innan de började bråka hoppas jag innerligt att Kevin lät den fullständigt världsunika scenen där de båda rapgiganterna sitter vid ett bord och byter fristilsrim - trots att bådas efterlevande familjer krävt sjuka summor pengar för att cleara deras medverkan. En av de starkaste filmupplevelserna jag någonsin haft. Synd att de bytt artwork på DVD-omslaget, bioaffischen var lika snygg som filmen är bra. Tack Jane Magnusson för att du har koll på vilka filmer som är värda att tipsa om!

Och tack Fredrik Strage - landets absolut bäste musikskribent just nu - för att du bläddrar i och inspireras av Mass Appeal och NY-tidningens filmkåsör RA the Rugged Man. Intressant teori om oh-så-smarta filmregissörer utan varken berättarlust eller något att säga.

Och kul med Ditas syrra Ninsun Poli på omslaget. På landets största morgontidning. Förra året på Hultsfreds Rookiescen. Mäktigt.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share