fredag, april 29, 2005

Waiting for the man

Om man blivit lovad att elektrikern ska komma och kolla varför inte spisen fungerar klockan åtta på morron och han inte dykt upp klockan klockan elva - betyder det att spisen fungerar nu?

Gårdagens stora fråga om anställningsintervjuklädseln löstes genom nya Moccavans, Echobraller, piketröja och manchesterkavaj. Kan inte säga säkert om det funkade, för efter ytterligare två och en halv timmes anställningsintervju, morsande på kommunchefer och annat fick jag ändå gå hem för att vänta på besked. Still waiting.

Niclas Janson frågade en grej om J-Zone så den här morgonen har gått i småfnissandets tecken, eftersom jag satte på först satte på "Sick of being rich" och sen tog fram "Pimps don't pay taxes". Politiskt inkorrekt rap har aldrig varit roligare, även om han ju också vet om det själv.

Såg att han numera har en grupp ihop med min gamle vän Celph Titled, kallad Bo$$ Hogg Barbarian$. Jag är för alla grupper och låtar med dollartecken i namnet och Celph är ju ocskå hysteriskt kul mellan varven - så det här verkar vara något att vänta på. Även om Feministiskt Initiativ kanske ska strunta i att lyssna om de inte känner att humor är tillåtet just den dagen...

En annan gammal hjälte som jag bara måste skriva om idag är Chino XL. Hans gästspel på Form Ones kommande platta äter små barn till frukost. Han är lika elak som vanligt, men frågan är om han inte switchat upp flowet två tre klasser. Jag vet, det låter inte som han skulle kunna öka antalet stavelser utan att låta osnygg, men tro mig. Och köp skivan när den kommer.

Jag lider med min vän Peter Wadbro som än en gång undrar vaför inte MFF kan köpa en rimlig målis. Rovan som Asper rev upp vid Zumas 2-1 igår är så usel att han borde få minst en månadslön avdragen. Jag frågar mig hur man ens kan göra ett reportage om matchen (som sporten på SVT:s morgonprogram gjorde) utan att ta med insparken? Det angränsar historierevisionism...

Idag har tydligen Looptroop beslutat sig för att försöka återupprepa världshistoriens mest svettiga spelning, deras eget releaseparty för "Modern day city symphony" vid valborg 2000 i Göteborg. Ännu en gång är det Fatmilk som gäller och jag är lite sugen på att se om man kan krama lika mycket fukt ur kläder en gång till. Min gula triplefivetisha blev sig aldrig riktigt lik efter den där kvällen (kolla brandts bild från DJ-båset med en packe Looptroopaffischer liggande framför en huvudlös Tony Zoulias)...

Tisdagens P3 Live med Edan, Insight och Dagha från Scratch GBG är osannorlikt fet. De bjuder till och med på lite video från showen! Partiet där de rappar över Thin Lizzys "Johnny the Fox" är genialiskt och där Dagha håller upp skivomslagen och Edan rappar om dem är bland det sjukaste jag sett. Jag gillar verkligen Edan, men undrar om inte Dagha stal den där showen? Big up till Adam i radion!

Göteborg som hiphopkonsertstad är nästan larvigt maffig just nu. Eller vad sägs om Edan, Insight och Dagha, Looptroop, Rakaa Iriscience & DJ Babu, DJ Format, Slum Village och Form One. På ungefär en månad.

Kanske är det Mickeåhasses klubb Mellow/Union på Palace i Kalmar som ändå drar mest ikväll. Spånka NKPG är där och att missa en utekväll med Gresse och grabbarna gör man ju inte i onödan om man gillar att ha kul...

Nu ska jag plugga retorik. Göran Hägg och jag är tiiight like this.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share